Weekupdate 17 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van maurits velpen - WaarBenJij.nu Weekupdate 17 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van maurits velpen - WaarBenJij.nu

Weekupdate 17

Blijf op de hoogte en volg maurits

28 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Dinsdag 21 jan 2014

Een beetje een sombere morgen. Het regent en we kunnen niet zoveel doen. Maar gelukkig werd het in de loop van de middag beter. Toen zijn we ook lekker in de tuin bezig geweest. De struiken moesten bij gesnoeid worden en sommige planten bijgeknipt worden. Uiteindelijk is het weer gaan regenen en zijn we ook gestopt met werken. In de avond hebben we voor de tv gezeten en ook lekker gegeten.

Woensdag 22 jan 2014

In de morgen hebben Wim en ik een wood splitter gehaald. Er moet namelijk heel wat hout gesplit worden. Het is wel leuk werk maar soms ook wel zwaar. Toen we aan het einde van de dag klaar waren zijn we naar de buurman Gerry gegaan om daar ook nog hout te splitten. Rond half 8 vonden we het wel genoeg en zijn we naar huis gegaan om avond te eten. En in de avond zijn we languit op de bank gaan liggen aangezien het wel een zware dag was.

Donderdag 23 jan 2014

In de morgen zijn we verder gegaan bij Gerry met het splitten van het hout. Toen we tegen de middag klaar waren hebben we de machine terug gebracht. Ook zijn we langs een bedrijfje geweest die gespecialiseerd is in het maken van stikkers. Willem wil een stikker op de motorkap van zijn Lancia Monte Carlo. Verder hebben we nog in de tuin gewerkt. En dat was ook wel nodig hoor. In de avond zijn we weer op de bank beland en hebben we tv gekeken.

Vrijdag 24 jan 2014

Happy birthday to me!! Voor het eerst in 20 jaar heb ik mijn verjaardag gevierd in een korte broek. En ook de eerste keer zonder een familielid, wat ook best raar was. Maar het is een gewone vrijdag dus we gaan verder met tuinieren. De heggen moeten bij gesnoeid worden en sommige takken moesten van de bomen af. Ook sommige struiken moesten uit de grond gehaald worden. Kortom genoeg te doen. In de avond zijn we bij een Indisch restaurant gaan eten. Het eten was lekker maar ook een beetje pittig.

Zaterdag 25 jan 2014

In de morgen wilde mijn ouders nog graag skypen aangezien in Nederland het nog mijn verjaardag is. Ik was compleet verrast, de familie Heuff, Land en van 't End waren bij ons thuis! Nou ik stond wel even raar te kijken hoor. Toen we klaar waren met skypen ben ik weer verder gegaan met werken. Ik heb veel met de grasmaaier gewerkt want dat was wel nodig zeg. Op sommige plekken kwam het gras tot aan je knieën. Dus daar was ik wel even zoet mee. In de avond hebben we tv gekeken.

Zondag 26 jan 2014

Een erg rustige ochtend gehad. We hebben niet gewerkt, wel heb ik mijn tas ingepakt. Onno komt mijn rond 3 uur ophalen. Toen Onno er was zijn we eerst naar zijn huis gegaan om zijn spullen te droppen. Daarna zijn we naar ren hockey vriend geweest voor een BBQ. Daar zijn we tot 10 uur gebleven. Toen we thuis waren heeft Onno uitgelegd wat er morgen moet gebeuren. En toen was het alweer bedtijd.

Maandag 27 jan 2014

Het is een vrije dag in NZ. Dus Onno is thuis. Onno is bezig met het in elkaar timmeren van het deck. En ik ben bezig met het perk achter het huis. Het perk moet er hetzelfde uitzien als voor. Eerst moeten de overbodige planten eruit. En sommige stronken moeten ook uitgehakt worden. Toen dat uiteindelijk gebeurd was moet er weedmat overheen. Maar voordat gebeurt moeten er eerst nieuwe planten en struiken in. Toen alles erin lag moeten er weer stenen in. Helaas is de aanhanger, waar de stenen in liggen te groot om naar achter te rijden. Dus moet ik met 2 emmers de stenen naar achter tillen. De eerste paar keer lopen gaat wel maar uiteindelijk gaat het toch wel pijn in je handen en schouders doen. Toen we het wel genoeg vonden was het alweer 18.00 uur. In de avond hebben we heerlijk gegeten en op de bank gezeten.

Helaas geen foto's dit verslag want ik heb geen foto's gemaakt

• 28 Januari 2014 - 07:32

Maaike:

Ondanks dat je hard moet werken, geniet de laatste paar dagen nog heel veel van NZ! :)
    Voor je het weet is het zondag!

Liefs! xxxxx

• 28 Januari 2014 - 10:13

Claudia Sabine:

goed om te horen dat de verrassing gelukt is. We wilde in jouw buurt zijn op je verjaardag. Ik hoorde dat je sixpack minder wordt, maar je schouders en bovenarmspieren groeien zeker. Wat een werk!
    Geniet inderdaad nog van de laatste dagen NZ.
    Liefs Claudia Sabine