Weekupdate 22 - Reisverslag uit Puerto Madryn, Argentinië van maurits velpen - WaarBenJij.nu Weekupdate 22 - Reisverslag uit Puerto Madryn, Argentinië van maurits velpen - WaarBenJij.nu

Weekupdate 22

Blijf op de hoogte en volg maurits

04 Maart 2014 | Argentinië, Puerto Madryn

Dinsdag 25 feb 2014

Uiteindelijk heb ik 24 uur erover gedaan met de bus. Dus in de middag ben ik een beetje stijf en moe aangekomen. Een slaapplaats vinden was iets moeilijker omdat veel hostels vol waren. Het zou wel relax zijn als ik een tent had, er zijn namelijk meer campings voor minder geld. Maar ja, niets aan te doen. Ik las in de Lonely Planet dat je met een ferry naar Chile Chico kan gaan. De office heb ik opgezocht en een ticket gekocht. De ferry gaat morgen in de ochtend dus ik verblijf maar kort in Coyhaique. In de avond was het vrij rustig in het hostel dus er waren niet veel mensen om mee te praten.

Woensdag 26 feb 2014

Vroeg opstaan. Om 6.45 wordt ik opgehaald met een busje die naar Rio Ibáñez gaat. Van hieruit gaat de ferry naar Chile Chico. De tocht was super aangenaam. Lekker op het meer, mooi uitzicht en de frisse wind langs je heen. Rond de lunchtijd ben ik aangekomen. En zoals altijd op zoek naar een slaapplek. Maar ook zoals zo vaak was dat makkelijk gevonden. Deze keer bij een hele gezellige familie Rocco. In de achtertuin hebben zij ook een camping. Dus genoeg mensen deze keer. In de avond heb ik backpacker voedsel, pasta, gegeten. En ik heb ook nog een pilsje aan het meer gedronken.

Donderdag 27 feb 2014

Ik heb besloten om hier een dag extra te blijven om een beetje bij te komen van de afgelopen dagen. Dus ben de dag begonnen met uitslapen en rond lunchtijd te ontbijten. En toen rustig aan het dorp in gegaan, op zoek naar de patch. Wel frustrerend dat ik em niet heb voordat ik de grens over ga. Maar niets aan te doen. Ook heb ik een internet cafe bezocht. Heb foto's op Facebook gezet en wat mails verstuurd. Ook de boodschappen voor morgen zijn gedaan, dus ik kan goed gepakt vertrekken. En toen was het alweer tijd voor het avondeten. Verder m'n tas inpakken en vroeg naar bed.

Vrijdag 28 feb 2014

Ik ben op een redelijk menselijke tijd opgestaan. Toen alle voorbereidingen klaar waren ben ik gaan lopen naar de grens. In de Lonely Planet staat dat het ongeveer 9 km is. Al naar een uur lopen kwam ik bij de douane van Chili. Daar moest ik mijn papiertje, die ik bij binnenkomst gekregen heb, inleveren. Voor mijn gevoel heb ik zeker een half uur in niemandsland gelopen voordat ik bij de Argentijnse grens aankwam. Hier ook weer een bewijs van binnenkomst invullen, en weer verder lopen naar Los Antiguos. Na een kleine 20 min lopen heb ik het dorp bereikt. Ik ben begonnen met het zoeken naar een slaapplaats. Na veel heen en weer geloop ben ik naar de supermarkt gegaan om te vragen waar de busterminal is. Daar aangekomen bleek dat er een bus om 2.30 uur naar Comodoro Rivadavia gaat. Dus ik heb besloten om die te nemen. Eerst ben ik terug naar het dorp gegaan om iets te eten te halen. Om dat vervolgens aan de rivier op te eten. Ik heb namelijk wel spierpijn van het lopen. Rond 19.00 uur ben ik terug gegaan en heb mezelf getrakteerd op een heerlijke maaltijd in een restaurant met een Nederlandse eigenaar. Rond 0.00 uur ben ik terug naar de terminal gegaan. Daar heb ik me even op kunnen frissen. En om 2.30 de bus in.

Zaterdag 1 mrt 2014

Ik heb, tot mijn eigen verbazing, best goed en lekker geslapen in de bus. Rond 09.00 uur zijn we aangekomen in Comodoro. En weer lopen om een slaapplaats te vinden. De eerste was vol. Maar gelukkig vond ik wel een slaapplaats. Ook heb ik mijn volgende ticket geboekt. Die naar Puerto Madryn gaat. Ook heb ik de stad een beetje verkend. Ik heb ook even van de zee kunnen genieten. En van het uitzicht. Verder was de dag vrij rustig maar ben wel erg moe. Het reizen met de bus is toch vermoeiend. Daarom blijf ik iets langer in Puerto Madryn. In de avond ben ik op zoek gegaan naar een snelle hap. En ook vroeg het bed in.

Zondag 2 mrt 2014

Na het ontbijt ben ik naar de terminal gelopen. Rond 10.00 uur heb ik de bus. De reis duurt ongeveer 6 uur. Los van wat snurkende mensen was de busreis niet interessant. Tegen 16.00 uur ben ik goed aangekomen. Het hostel zoeken was ook vrij makkelijk. Zij hebben mij verteld wat hier allemaal te doen is. Er zijn genoeg tours die je kan doen, waarbij je veel zeedieren ziet. Eerst moet ik avondeten kopen. In de tussentijd heb ik besloten om morgen een dagtour te doen. Tijdens het avondeten koken heb ik 2 Duitse meiden ontmoet. Samen hebben we war gekletst en ben ook wel op tijd naar bed gegaan.

Maandag 3 mrt 2014

Ik moest vrij vroeg opstaan voor de tour. Ik ga in een busje 4 verschillende plaatsen bezoeken. De eerste stop was in een dorpje genaamd Puerto Pirámide. Daar hebben we een kleine stop gemaakt om iemand op te halen en om even naar de bakker te gaan. Daarna zijn we verder gegaan naar Punta Cantor. Hier hebben we zeeolifanten en pinguïns gezien. De pinguïns waren echt heel dichtbij. Dat was echt een gave ervaring. Toen zijn we veder gegaan naar Punta Norte. Hier ligt een van de grootste zeeleeuwen kolonie van Zuid Amerika. Hier mochten we niet dichtbij komen aangezien er veel schattige kleine zeeleeuwtjes bij waren. Ook een hele gave ervaring. Hier hadden we een kans om orka's te zien. Maar helaas het bleef vandaag bij zeeleeuwen, zeeolifanten en pinguïns. Maar het was het allemaal waard. In de avond heb ik goed gegeten en heb ik de twee Duitse meiden naar de busterminal gebracht. Een van de meiden zie ik misschien weer in BA. Verder ben ik vroeg gaan slapen, zo'n dag rijden en veel dingen zien is erg vermoeiend.

  • 04 Maart 2014 - 20:01

    Tineke:

    Volgens mij is dit de manier van reizen die je je voorgesteld had. Bijzonder ook om we andere mooie dieren van zo dichtbij te kunnen zien. Zo reizen kost veel energie zoals je zelf al merkt. Geniet er vooral van en blijf je verhalen met ons delen. Liefs Tineke

  • 04 Maart 2014 - 22:26

    Elsemieke:

    Gewoon de grens overlopen, dát is pas backpacken. Wat heb je al veel gezien, zo vanaf een afstand bijna niet bij te houden, al die plaatsnamen. En al 22 weken weg, wat gaat dat snel! Geniet ervan... Veel liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

maurits

Actief sinds 23 Sept. 2013
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 22746

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2013 - 18 Juli 2014

Wereldreis 2013-2014

Landen bezocht: