Weekupdate 24 - Reisverslag uit Asunción, Paraguay van maurits velpen - WaarBenJij.nu Weekupdate 24 - Reisverslag uit Asunción, Paraguay van maurits velpen - WaarBenJij.nu

Weekupdate 24

Blijf op de hoogte en volg maurits

18 Maart 2014 | Paraguay, Asunción

Dinsdag 11 mrt 2014

In de morgen ben ik naar het cementerio van Chacarita geweest. Het was ook weer een grote begraafplaats. Soms kon ik in de graven kijken en dan zie je wel eens een skelet!! Op de terugweg heb ik bij de bakker lunch gehaald voor Thaddeus en mijzelf. En rond 1 uur was het tijd om afscheid te nemen. Thaddeus was echt een geweldige gastheer!! Ik ben toen op m'n gemak naar de busterminal gegaan. Rond 15.00 uur ging mij bus. Met nadruk op ging, de bus had 2 uur vertraging. Ik heb daar met 2 andere Nederlandse meiden gewacht tot de bus kwam. En eindelijk konden we op weg naar Iguazu.

Woensdag 12 mrt 2014

Door de vertraging kwam ik verrassend genoeg ook later aan in Iguazu. Het duurde even voordat ik mijn hostel gevonden had. In het hostel heb ik meteen geluncht en ben ik het dorp in gegaan om avondeten te kopen. Ook heb ik nog het nodige gekocht voor morgen als ik naar de watervallen ga. Verder heb ik een rustig dagje gehad, ik was nog moe van de busreis. In de avond natuurlijk lekker koken. Ik dacht dat ik de enige in de kamer was totdat ik terug kwam van het eten. Tegen de tijd dat ik sliep zijn ze binnen gekomen.

Donderdag 13 mrt 2014

Ik ben vroeg opgestaan om naar de watervallen aan de Argentijnse kant te gaan. Eerst moest ik met de bus naar het park, wat nog geen half uur duurde. En op m'n gemak ben ik het park in gelopen. Daar zag ik in het begon de twee Nederlandse meiden. Zij waren al hun groep kwijt geraakt. Dus ik ben rustig verder gelopen. Eerst ben ik naar de lower trail gegaan. Daar kwam ik al super dichtbij een waterval, dat ik er zelfs nat van werd. En later ook naar de upper trail. Hier heb je een mooi overzicht over de watervallen. Ik ben wel blij dat ik geen tour doe want ik kan nu alles lekker op m'n gemak doen. Later ben ik met een treintje naar de devil's throat gegaan. Hier zakt echt alles in je schoenen. Het geluid is echt oorverdovend. Goede foto's konden niet gemaakt worden vanwege al het opspattende water. En toen weer rustig naar de bus gelopen. Ik heb ook heel wat dieren gezien, kaaimannen, mooie vogels, coati's en schildpadden. Bij terugkomst waren de andere kamergenoten er ook, 2 Duitsers en een Nederlandse. Samen hebben we in de avond gegeten en in het zwembad gelegen.

Vrijdag 14 mrt 2014

Een klein beetje uitgeslapen. Ik heb rond 10.00 uur de bus naar Foz do Iguazu (Brazilië) genomen. Ik wil de watervallen ook van de andere kant zien. Maar eerst moet ik de grens over en me 'uitschrijven' uit Argentinië. Ik zat in de bus naar de terminal.... dus moest daar overstappen. Laten we het er maar op houden dat ik goed ben aangekomen bij het park. Aan de Braziliaanse kant heb je een overzicht van het hele gebeuren en in Argentinië ben je dichtbij de watervallen. Maar dat maakt het er niet minder mooi om. Het was nog steeds een geweldige ervaring!! Daar heb ik zowat de hele dag doorgebracht. Ook al is deze kant veel kleiner. Toen weer terug naar Argentinië. Daar kreeg ik mijn eerste stempel van Brazilië. Anders gezegd, ik was de hele dag illegaal in Brazilië!! Niemand die het gemerkt heeft. Nu ben ik wel legaal in Argentinië hoor. Toen ik weer terug was hebben de 2 Duitsers en de 2 Nederlanders gekookt en samen hebben we lekker gegeten en gekletst.

Zaterdag 15 mrt 2014

Het is echt een dag dat je niets wilt doen. Het weer was erg vochtig en het was bloedheet. Toch heb ik in de morgen mijn ticket naar Asuncion gehaald. Ook de boodschappen voor de komende dagen zijn gehaald. De 2 Duitsers en de Nederlandse zijn ook hun reis verder gaan vervolgen. Dus was weer even alleen. Met name even, er was een andere Nederlander in het hostel. Samen hebben we wat gepraat en rustig aan gedaan. Hij heeft me tijdens het eten koken laten zien hoe je makkelijk en snel een soort pannenkoek kan maken, met maar 2 eieren en een banaan. Heerlijk! Ik ben vroeg naar bed gegaan. Op de een of andere manier sloopt zo'n dag je wel.

Zondag 16 mrt 2014

Weer een vochtige dag. In de morgen zijn de Nederlandse jongen (Jeff), 2 Deense meiden en ik naar een downhill skateboard competitie gegaan. Dat was wel gaaf om te zien. Maar aangezien het in de jungle was en de vliegen bloed irritant waren zijn we eerder terug gegaan. Daar heb ik vooral mijn tijd uitgezeten tot 23.00 uur. Dan wordt ik opgehaald met een busje. De duik in het zwembad was ook lekker verkoelend en was ook tevens mijn douche. Zoals ik al zei werd ik om 23.00 uur opgehaald en met 2 andere naar Brazilië gebracht. Dit keer wel legaal. Bij de terminal konden we meteen de bus in richting Paraguay.

Maandag 17 mrt 2014

Na een korte busrit (5 uur) kwamen we aan in Asuncion. Vanuit de bus zag je ook meteen hoe het leven eruit ziet. Veel zichtbare armoede, slechte wegen maar lekker weer. In de terminal heb ik mijn ticket naar Bolivia gekocht. Dit is de eerste keer dat een prijs klopt met de Lonely Planet. Eerst zijn we (een Duitse en een Noor) met de taxi naar het centrum gegaan. Van daaruit zijn we onze eigen wegen gegaan. Dus op zoek naar het hostel. Die was snel gevonden. Even opfrissen en terug naar het centrum. Daar heb ik met de Noor gelucht en samen hebben we nog wat rond gelopen en zijn later onze eigen weg gegaan. In de avond heb ik gekookt en ben op bed gaan liggen en ben daar in slaap gevallen.

  • 18 Maart 2014 - 22:24

    Maaike:

    Wat zie je toch onwijs mooie en gave dingen! Geniet van alles wat je nog tegen komt!

    Dikke kus! <3

  • 18 Maart 2014 - 23:39

    Lotte:

    Maak je hoofd maar leeg voor Bolivia. Wat je daar allemaal gaat zien en beleven is zo bijzonder! Staat op 1 in mijn Zuid-Amerika lijstje! Wat een indrukken!

  • 20 Maart 2014 - 21:10

    Claudia Sabine:

    'Maurits gaat op stap' . Maurits, ik zie en lees je genieten. Wat een rijke ervaring. Wederom veel plezier.
    Liefs...

  • 21 Maart 2014 - 11:28

    Gerda Schregardus:

    Het echte avontuur is begonnen. Bolivia is één van mijn favoriete landen. Geweldige natuur en lieve mensen.

  • 29 Maart 2014 - 11:38

    Elsemieke:

    Je bent flink wat stempels aan het verzamelen in je paspoort zeg, ik ben jaloers! Geniet van al je avonturen :)

  • 29 Maart 2014 - 18:54

    Paula:

    Hoi Maurits, je hebt het maar druk met je boodschappen! En zo te lezen maak je je geld niet op aan dure diners

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

maurits

Actief sinds 23 Sept. 2013
Verslag gelezen: 332
Totaal aantal bezoekers 22726

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2013 - 18 Juli 2014

Wereldreis 2013-2014

Landen bezocht: