Weekupdate 27 - Reisverslag uit Cuzco, Peru van maurits velpen - WaarBenJij.nu Weekupdate 27 - Reisverslag uit Cuzco, Peru van maurits velpen - WaarBenJij.nu

Weekupdate 27

Blijf op de hoogte en volg maurits

08 April 2014 | Peru, Cuzco

Dinsdag 1 april 2014

Ik was vergeten om in m'n boekje te schrijven deze week. Dus ik ben naar een heilige inca plaats gegaan, hoog boven Copa. Daar heb ik in alle rust geschreven. Toen ik terug liep naar Copa sprak een man me aan en vertelde over me over de inca's in het dorp. Wat erg interessant was. Ik heb ook nog lekker geluncht. Beetje zwaar want ik neem de nachtbus naar Cusco. En ik weet niet of we een stop maken om te eten. Wel heb ik nog wat water gekocht. De shop-eigenaar was Barcelona - Atletico Madrid aan het kijken. Ik heb een gesprek met hem gehad en samen hebben we voetbal gekeken! Rond 18.00 uur was het dan zover, ik verruil Bolivia voor Peru. Bij de grens deden ze moeilijk omdat mijn 3 namen niet op het papier pasten. Dus mam en pap.... bedankt

Woensdag 2 april 2014

Rond een uur of 5 in de morgen ben ik in Cusco aangekomen. Ik ben meteen naar het hostel gegaan in de hoop daar nog wat te slapen. Maar helaas dat kon niet. Dus het wordt een lange dag. Eerst maar ontbijten. Dat heb ik bij de main plaza gedaan met het uitzicht over het hele gebeuren. Ook heb ik, denk ik, het meest opmerkelijke item gekocht: een boek! Kan het bijna ook niet geloven. Het gaat over de vondst van Machu Picchu in 1911 door Hiram Bingham. Ook ben ik naar e office gegaan voor mijn 4 daagse tour naar Machu Picchu. Veel info gekregen en ook heb ik mijn treinticket terug naar Cusco laten uitprinten. Toen ben ik terug gegaan naar het hostel om een beetje uit te rusten. En in de avond ben ik uit eten geweest. Uit eten gaan is soms goedkoper dan zelf koken. Ik klaag niet!

Donderdag 3 april 2014

Ik heb een rustige morgen gehad. Lekker uitslapen en goed ontbijten. Daarna ben ik naar de plaza gegaan lm een beetje rond te kijken. Ook ben ik naar een inca museum geweest. Ik blijf mezelf verbazen, eerst een boek en daarna een museum! Het museum was erg interessant. Over de verschillende inca's en de geschiedenis over hun imperium. In de avond ben ik met 2 meiden uit mijn kamer uit eten geweest. Daar heb ik voor het eerst alpaca gegeten. Heerlijk!

Vrijdag 4 april 2014

Ik heb uitgeslapen. Gewoon omdat het kan. In de middag ben ik met een city tour de stad gaan bekijken. Ook hier veel interessante informatie gekregen over de inca's, muziekinstrumenten en Cusco natuurlijk. Op het eind hebben we heerlijk pisco sour gedronken op z'n Peruaans. Daarna ben ik met 4 andere Nederlanders wezen lunchen. Wat ook erg lekker en veel was. Voor de rest heb ik een ticket naar Lima gekocht en heb inkopen gedaan voor de tour van morgen. In de avond heb ik niet veel gegeten omdat de lunch nog zwaar op de maag lag.

Zaterdag 5 april 2014

Het is zover: ik ga 4 dagen lopen en mountainbiken naar Machu Picchu. Ik werd om 06.00 uur opgehaald van het hostel. Van daaruit zijn we met de groep (die uit 3 en 4 daagse trips bestaat) naar de lodge van de organisatie gegaan om te ontbijten. Daarna zijn we met het busje naar de top ban een berg gereden om van daar downhill te gaan met de mountainbikes. Het was een beetje hetzelfde als de WMDR maar dit was alleen op asfalt en had minder adrenaline dan in Bolivia. Maar al met al was het uitzicht echt geweldig. Toen we beneden waren zijn we verder gegaan om in een dorpje te gaan lunchen en daar tevens ook te slapen. Tijdens het avondeten (war echt heerlijk was) kwam ik een meisje tegen waarmee ik de Death Road gedaan had en ook het worstelen. Samen hebben we nog wat gekletst en toen ben ik lekker gaan slapen.

Zondag 6 april 2014

We moesten vroeg opstaan voor het ontbijt. Vandaag gaan we ongeveer 24 km lopen. Omdat 2 van de 6 van de groep niet op tijd waren deden we het eerste stuk met de auto. Daarna zijn we omhoog gelopen. William (guide) heeft ons van alles vertelt over de boeren en hun planten. Van fruit tot medicijn planten. Onze eerste stop was bij een familie die ons heerlijk passievrucht sap aanbood. William heeft ons hier vertelt over de groenten en vooral over de coca leaves. Dat is en plant en als je de bladeren droogt dan kan je erop kauwen en dat lest je honger en geeft je energie, en het belangrijkste en leukste is: er zitten cocaïne extracten in. Bij de familie hebben ze ook een papegaai, die we op onze schouders mochten hebben, en een jonge coati. Ze hebben daar ook heerlijke chocoladebonen die ze voor ons geroosterd heeft en ik heb daar een zakje van gekocht! En toen weer verder lopen, over een van de inca trails! Echt een geweldige constructie! Bij het hoogste punt van vandaag was het uitzicht echt geweldig! En toen was het een beetje omhoog en een beetje omlaag lopen. Ook hebben we in de bomen geklommen om verse passievruchten te plukken. Super lekker! En later ook sinaasappels en citroen voor in ons water. Een van de leukere dingen was dat we een stromende rivier over moesten steken, hoe: met een kabelbaan. En aan de kabelbaan hing een wagentje waar je met z'n 2en of 3en in kon. En de grootste beloning was toch wel de hot springs op het einde. Heerlijk dobberen in kokend water. In de avond zijn we naar het hostel gereden en hebben ook daar heerlijk gegeten.

Maandag 7 april 2014

Ook vandaag weer vroeg opstaan en we hebben als groep ervoor gekozen om samen de zipline te doen. Ook deze was weer anders dan bij de Death Road. Deze had 4 kabels en een daarvan was meer dan 1 km lang! Ook ben ik als superman gegaan, hangend boven een 300m hoge afgrond. Na de laatste lijn gingen we abseilend naar beneden. Toen een half uurtje in de bus zitten en weer verder lopen. Na 20 min lopen bereikten we een ruïne van de inca's, dit is een soort van zonnemeter. Dit geeft de tijd aan van de dag of het jaar d.m.v. de zon! Geniaal! En toen was het eigenlijk meerendeel langs de rails lopen tot de lunchplaats. Na de lunch konden we even uitbuiken in een hangmat. En toen weer verder langs de rails tot het plaatsje waar we verblijven voor de nacht. Daar konden we even uitrusten en toen zijn we, erg underdressed, wezen avondeten in een restaurant. Daarna zijn we nog naar de markt gegaan om ontbijt en luncht voor morgen te kopen. En lekker vroeg naar bed was ook aan de orde, want morgen is de grote dag....

  • 08 April 2014 - 22:19

    Elsemieke:

    Jaaaaa, Peru, eindelijk! Nu wel weer je boekje bijhouden he, ik lees het graag :) xxx

  • 08 April 2014 - 22:19

    Elsemieke:

    Jaaaaa, Peru, eindelijk! Nu wel weer je boekje bijhouden he, ik lees het graag :) xxx

  • 09 April 2014 - 21:56

    Irma:

    Wat een hoop mooie ervaringen doe jij op tijdens dit avontuur. Leuk om te lezen. Geniet ervan man! Machu Picchu moet betoverend zijn .....
    Ps. Al cavia gegeten?

  • 09 April 2014 - 22:05

    Dea:

    Hoi ja alweer leuk om te lezen Machu Picchu veel trappen lopen toch en die cavia Irma eten ze oa. ook in Ecuador kom je daar ook nog maurits probeer het maar ik vond het niet lekker
    en het baardje staat je goed , weet niet of Maaike het ook prettig vind , maar is er zo weer af te scheren toch en je hebt nog een paar maandjes
    geniet verder en ik lees het volgende verslag weer graag
    Groet Dea

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

maurits

Actief sinds 23 Sept. 2013
Verslag gelezen: 332
Totaal aantal bezoekers 22734

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2013 - 18 Juli 2014

Wereldreis 2013-2014

Landen bezocht: