Weekupdate 28 - Reisverslag uit Quito, Ecuador van maurits velpen - WaarBenJij.nu Weekupdate 28 - Reisverslag uit Quito, Ecuador van maurits velpen - WaarBenJij.nu

Weekupdate 28

Blijf op de hoogte en volg maurits

15 April 2014 | Ecuador, Quito

Dinsdag 8 apr 2014

Om 4.15 ging de wekken om om 4.30 te lopen naar het checkpoint om naar boven te lopen naar de ingang van Machu Picchu. Bij het checkpoint was het al vol met mensen die naar boven gingen lopen. Om 5.00 uur ging de poort open en lopen maar! De tocht naar boven was super leuk, in het donker met je lichtje je weg naar boven lopen. Het was ook een zware tocht, meer dan 1800 treden omhoog. Maar na 40 min ben ik, bezweet en al, boven aangekomen. Zelfs eerder dan de mensen die de eerste bus hadden! Eerst even opfrissen en ontbijten. En toen was het moment daar: we gaan Machu Picchu in! Het eerste wat we zagen was niet veel, omdat het nog vroeg is hangt er nog overal mist. Maar sommige bouwwerken konden we wel zien. William heeft ons op een 2 uur durende tour meegenomen. Super interessant, aan de hand van de gebouwen kon je zien hoe hoog je (als persoon) in functie bent. Maar de mooiste gebouwen zijn de tempels. Ze hebben overal tempels voor: voor de 4 elementen, de zon, noem het maar op! Alles was zo interessant dat het eigenlijk te veel is om op te schrijven. Zelf ging ik, na de tour, de Machu Picchu mountain beklimmen. Wat een gekkenwerk. Sommige van de trappen waren bijna 90 graden, wie verzit dit!! Maar wat een meesterwerk. Zelf zou ik zeggen 'iedereen moet het met eigen ogen zien'. Toen ik eenmaal boven (verzuurd en al) aankwam begon het te regenen. Dus snel foto's maken en terug lopen. Toen ik beneden aankwam heb ik meteen de bus genomen terug naar het dorpje, lopen kon ik even niet meer. In het dorpje heb ik lekker geluncht en ben om 16.00 uur met de trein gegaan. Halverwege moesten we overstappen op een bus terug naar Cusco. Daar ben ik terug gegaan naar het hostel, heb even snel iets gegeten en ben vroeg gaan slapen.

Woensdag 9 apr 2014

Ik heb een klein beetje uit kunnen slapen. Wel moest ik uitchecken en wachten tot mijn bus vertrekt. Eerst ben ik naar de office gegaan, waar ik mijn ticket gekocht heb, om daar mijn spullen te droppen. Daarna heb ik in een rustig parkje, waar ze niet vragen om je schoenen te poetsen of prut verkopen. Daar heb ik in alle rust mijn boek kunnen lezen. Toen het begon te druppelen besloot ik om te gaan lunchen. Dat was maar goed ook want het kwam met bakken uit de hemel. Ik heb ook daar gelezen en een paar brieven geschreven. Toen het regenen opgehouden was heb ik nog even van Cusco genoten. Daarna ben ik naar de terminal gegaan voor mijn reis naar Lima.

Donderdag 10 apr 2014

Een beetje laat in de middag ben ik in Lima aangekomen. De dagen dat ik hier verblijf kan ik bij Javier, wij ontmoette elkaar in Surfers Paradise, Australië, slapen. Toen hij er was, was het super leuk om elkaar weer te zien. We zijn van Centraal Lima naar zijn appartement inMiraflores gegaan. En wat een modern appartement heeft hij. Whoo, 2 verdiepingen, 3 badkamers, 4 wc's, 4 slaapkamers, een dakterras en super mooi ingericht. Ik kon bijna niet geloven dat hij hier woont! We hebben toen snel mijn spullen gedropt en we zijn naar de boulevard gelopen, met uitzicht over zee, om de zonsondergang te zien. In de avond gingen we volleyballen met zijn clubje. Eindelijk weer even sporten, maar ik ben nog steeds gewent om een bal te raken met een verlengstuk. Dus mijn timing was elke keer te vroeg. Maar het was wel even lekker. Toen we klaar waren zijn Javier, Caesar (vriend van Javier) en ik wat wezen drinken. Wat ook erg gezellig was!

Vrijdag 11 apr 2014

De mix van pisco, bier en wodka is niet zo heel best gevallen. Mijn buik vond dat even niet leuk met diaree als antwoord. Ik ben de dag begonnen met een lekkere lunch. En ben ook op zoek gegaan naar een vliegticket naar Quito, Ecuador. Ik heb verder niet veel gedaan dan een beetje bankhangen. In de avond zijn Javier en ik wat wezen eten en ik ging vroeg slapen. Javier later aangezien dat zijn ritme is.

Zaterdag 12 apr 2014

Ook een beetje uitslapen. En we beginnen met, voor mij, iets heel ongewoons: we gaan naar de sportschool. Ik had wel aan Javier gevraagd of ik mee mag en kan. Ik heb niet het stereotypie 'getting to the gym' op Facebook geplaatst. Ik voelde me echt stom daardoor (en dat is extreem sarcastisch). Maar het was wel even lekker. Daarna hebben we een heerlijke vislunch gehad. Met een Peruaans voorgerecht: cebiche. Daarna hebben we een beetje rustig aan gedaan in het appartement. In de avond zijn we naar 3 verschillende clubs gegaan. Daar heb ik voor het eerst whisky gedronken. Maar na een paar slokken vond ik het wel genoeg want whisky moet je leren drinken.

Zondag 13 apr 2014

Er was ook een feestje vannacht bij Javier thuis. Zijn huisgenoot gaf dit feestje. Toen ik om 11 uur wakker werd waren er nog steeds mensen op. Ook deze keer vond mijn buik de whisky niet gepast. Javier en ik zijn naar centraal Lima gegaan. Daar hebben ze veel oude gebouwen en kerken. We hebben een tour door een klooster gemaakt met een graftombe daaronder. Het was leuk en ook wel interessant. Maar vooral de schilderijen en architectuur. Daarna hebben we bij de plaza de armas geluncht voordat we terug naar Miraflores gingen. Daar hebben we nog wat gechilld en in de avond hebben we een snelle hap gegeten en nog wat gedronken in een bar.

Maandag 14 apr 2014

We stonden vrij vroeg op om weer naar de sportschool te gaan. Javier was na een uur klaar en ging naar zijn werk. Ik bleef wat langer en toen ik klaar was ben ik stevig gaan ontbijten. Daarna ben ik mijn vliegticket op gaan halen. Er was een heel gedoe, ik had 2 reserveringen maar geen van beide was afgeschreven van mijn rekening. Na veel heen en weer gebeld heb ik in de supermarkt mijn ticket betaalt. Ik heb deze later ook uitgeprint en heb mijn Soles in dollars om laten zetten. Ik heb mijn spullen gepakt en heb Javier hartelijk bedankt. En op naar het vliegveld voor mijn vlucht naar Ecuador.

  • 18 April 2014 - 15:03

    Claudia Sabine:

    Je blijft mij verbazen met je belevenissen en je avonturen. Zelfs met boeken lezen. Het sportieve ken ik van je. Hou je taai. Claudia

  • 21 April 2014 - 16:16

    Paula:

    Hoi Maurits, heb net jouw laatste verslagen gelezen, wat maak je veel mee. En wat zie je er super uit! Groet van Adri en Paula.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

maurits

Actief sinds 23 Sept. 2013
Verslag gelezen: 335
Totaal aantal bezoekers 22750

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2013 - 18 Juli 2014

Wereldreis 2013-2014

Landen bezocht: