Weekupdate 32 - Reisverslag uit San José, Costa Rica van maurits velpen - WaarBenJij.nu Weekupdate 32 - Reisverslag uit San José, Costa Rica van maurits velpen - WaarBenJij.nu

Weekupdate 32

Blijf op de hoogte en volg maurits

13 Mei 2014 | Costa Rica, San José

Dinsdag 6 mei 2014

Om 7.30 hebben we een meeting met de kapitein. Het goede nieuws is dat we gaan, alleen het duurt even. Al onze paspoorten moeten gecontroleerd worden en in de computer opgeslagen worden. Dit gebeurt allemaal in het hostel! Toen dat allemaal in orde was kregen we toestemming om de passagiers te boorden. In de boot aangekomen moesten we weer wachten, deze keer omdat we toestemming moeten krijgen om uit te varen. Uiteindelijk rond 4 uur kregen we toestemming. Dus meteen richting San Blas. De kapitein legde de regels uit en ook dat we een kotscompetitie hebben. Iedereen legt een dollar in en schrijft zijn naam op een briefje en stopt deze in de hoed. Je trekt een naam, niet jezelf, en als degene die je hebt spuugd krijg jij aan het einde van de trip het geld! En raad eens wie er het eerste spuugde: juist onze waterrat Maurits! In de avond is het te warm om binnen te slapen dus bijna iedereen sliep buiten, terwijl de boot verder voer richting de eilanden.

Woensdag 7 mei 2014
Heerlijk wakker worden met de frisse zeelucht in je gezicht. Het weer is geweldig en ben al iets minder ziek. En zo voeren we rustig richting San Blas met de vishengels uit en de zon op onze knar. Plotseling begon de hengel te spinnen, we hebben beet!! We denken dat het tonijn is omdat de vis naar beneden zwom maar om ons heen springen de marlins uit he twater. Na een uur in gevecht te zijn bleek dat we wel een marlin beet hadden. Met een harpoen en een haak door de vis heb ik geholpen de vis binnen te halen en met succes!! Dit is JP´s (kapitein) 2e marlin in 11 jaar tijd. Nadat he t2m lange beest binnen was werd het gefileert en ik heb een hpa uit de vis genomen. Verser kan je vis niet krijgen. Na al het enthousiastme kwamen we relax aan in San Blas. Mooie kleine eilanden met witte stranden en palmbomen. In de avond hebben we een kampvuur gemaakt om de marlin in te roken en ik heb ook mijn bed opgehangen. Opgehangen? Juist, ik slaap vannacht op het eiland in een hangmat. Lekker weg dommelen met de wind en het water op de achtergrond. Ik ga hier nooit meer weg!

Donderdag 8 mei 2014
Toen ik wakker werd zag ik de boot langs varen. Ik had toen 2 gedachten: de eerste was ‘wacht ik moet meer!’ De tweede was ‘ach ga maar ik vermaak me wel’. Maar toch, snel inpakken en de boot in. Het is een rustig dagje met snorkelen rond scheepswrakken en reven. Veel vissen gezien en veel gelachen. Als lunch weer marlin! Maar wel weer verschillend bereid. Toen we bij de slaapplaats aankwamen gingen we naar het dichtsbijzijnde eiland om te chillen. We mochten geen drugs meenemen op de boot maar wel consumeren op het eiland. Laat ik het zo zeggen, ik was zo stoned als een garnaal en kon niet meer stoppen met lachen. Na het avondeten ben ik knock out op bed gaan liggen en heb de party op het eiland gemist. Maar ik had mijn eigen party wel in m’n hoofd hoor!

Vrijdag 9 mei 2014
Iedereen werd brak wakker en de geur van verse pannenkoeken aks ontbijt maakte iedereen wel wakker. Helaas de laatste dag maar we gaan het beste ervan maken. Ik heb ook weer een nieuw kaarspel geleerd:500. Super leuk en verslavend. We hebben 2 stops gemaakt om te snorkelen en te chillen. Ook weer een geweldige lunch gehad; sushi! Een van de crewleden was sushichef, ik heb nog nooit zo lekker sushi gegeten. Na de marlin vangst, veel gelachen en een super leuke tijd komt ook deze trip tot een einde. We zijn per watertaxi naar het vaste land gegaan om daar in een jeep naar Panama City te gaan. De hele groep verblijft in hetzelfde hostel. Ook avondeten moet gebeuren. Het regende zo hard, en aangezien ze hier weinig van aquaplanning weten, stroomde de straten helemaal onder. Maar dat maakte de pizza er niet minder lekker op. Iedereen ging daarna vroeg slapen want het was gewoon even op.

Zaterdag 10 mei 2014
Een beetje uitslagen was wel op z’n plaats. Nadat een aantal van ons klaar waren zijn we op zoek gegaan naar koffie. Bij een cafe hebben we koffie gedronken en ook wat gegeten. Bij een andere hebben we ijskoffie gedronken, dat was wel nodig want het was moeilijk warm. Daarna zijn we door de stad gelopen en veel dingen gezien. Later was het even siesta tijd. In de avond hebben we de verjaardag van Brian gevierd. Het thema is verzonnen door zijn vriendin en haar zus: prinsessenfeest. Iedereen had een tiara op en een toverstaf. BTW, mocht je facebook hebben check de foto’s daar. Ik heb deze avond veel gelachen en me scheel gezongen.

Zondag 11 mei 2014
Helaas moest ik wat vroeger opstaan want ik moet een bus nemen naar David. Het is nu een beetje haasten want over 20 dagen gaat mijn vlucht van Guatamala naar Canada. Ik heb afscheid genomen van de mensen die wakker waren. Bij de terminal kon ik meteen de bus in en 8 uur later kwam ik in David aan. Ik ben naar het hostel gegaan en heb daar even relaxt gedaan. Later kwam een jongen die ik in Panama City ontmoet heb ook aan. In de avond hebben we samen gegeten en vroeg naar bed gegaan.

Maandag 12 mei 2014
In de morgen heb ik besloten om naar San Jose, Costa Rica te gaan. Dus met de bus die kant op. Bij de grens vroegen ze voor het eerst naar mijn gele koorts vaccinatie. Gelukkig heb ik dus dus mocht ik het land in. Rond 16.00 uur ben ik goed aangekomen in San Jose. En meteen naar het hostel. Een medewerker heeft me geholpen om een planning te maken voor mijn verblijf in Costa Rica. Verder heb ik weer eens gekookt. En ben iets later gaan slapen. Slapen heb ik in de bus ook gedaan!

  • 14 Mei 2014 - 07:49

    Tineke:

    Hoi Maurits, volgens mij ben jij even in de " hemel op aarde" geweest, wat een bijzondere bootreis was dit (en wel in meerdere opzichten). De foto's zijn prachtig!! Fijn dat je toch besloten hebt om weer met de boot mee te varen;) nog een paar weken in Midden Amerika, geniet er nog van. Tineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

maurits

Actief sinds 23 Sept. 2013
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 22736

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2013 - 18 Juli 2014

Wereldreis 2013-2014

Landen bezocht: