Weekupdate 33 - Reisverslag uit Rivas, Nicaragua van maurits velpen - WaarBenJij.nu Weekupdate 33 - Reisverslag uit Rivas, Nicaragua van maurits velpen - WaarBenJij.nu

Weekupdate 33

Blijf op de hoogte en volg maurits

21 Mei 2014 | Nicaragua, Rivas

Dinsdag 13 mei 2014

Ik heb veel door San Jose gelopen. Dit is een van de weinige steden waar ik geen drugs aangeboden kreeg. Ook weer eens lekker in plaats van alleen maar nee zeggen. Het weer is minder vochtig dan in San Blas dus ook minder gezweet. Eind van de middag heb ik een kleine siësta gehouden, ik heb toch wat meters afgelegd. In de avond ben ik naar de main street gegaan op zoek naar voedsel. Na veel gegeten moest ik even een rondje lopen om het te verteren. Het werd toch een snel rondje want het was toch wel een beetje creapy!

Woensdag 14 mei 2014

Om 10.00 uur ben ik met de bus richting Puerto Viejo gegaan. De reden dat ik terug naar het zuiden ga is omdat ik hier kan surfen. Toen ik de bus uitstapte sprak een jongen, Evan, me aan en vroeg of ik een slaapplaats had. Samen zijn we naar het hostel gegaan, spullen gedropt en het dorpje verkend. We willen morgen surfen dus dat hebben we geregeld. Het mooie van dit dorpje is dat iedereen elkaar kent en met elkaar deelt. Zo kregen we van een vrouw een halve burrito omdat zij het niet op kreeg. In de avond hebben we heerlijk vis gegeten.

Donderdag 15 mei 2014

Vroeg opstaan, om 7 uur werden we opgehaald voor onze surf les. We waren met 2 instructeurs en 4 leerlingen. Surfen wordt nooit saai. En het past precies binnen de cultuur hier. Beetje surfen, relaxen, weer surfen en weer relaxen. Natuurlijk waren de golven niet zo groot vandaag want je moet het leren. Het ging best goed vandaag. Morgen gaan we weer, alleen nu met hogere golven. Na het surfen was het relaxen. Dat hebben we dus ook gedaan. In de avond zijn we op zoek gegaan naar de plaats waar ze die lekkere buritto hadden. Dat was dus inderdaad ook erg lekker.

Vrijdag 16 mei 2014

Ook weer vroeg opstaan en op naar de zee. De golven zijn 3 keer zo hoog als gister. En technisch gezien ook 3 keer zo lang. Maar dan moet je wel goed op je board weten te staan. Na veel oefenen en veel gevallen, voornamelijk op het reef, werden de golven nog hoger. En toen pakte in eindelijk mijn perfecte golf. Meer dan 100 m terug naar het strand. En later kwamen er nog meer van dit soort golven. Na het surfen nog meer relaxen. We moesten veel paddelen dus onze schouders waren kapot. In de avond hadden we het idee om uit te gaan maar we lagen knock out op bed van het surfen.

Zaterdag 17 mei 2014

Pfff, weer vroeg opstaan. Deze keer omdat ik opgehaald word om te gaan raften. Eerst nog andere mensen ophalen en dan naar de startplaats, waar we ook ontbijt kregen. En toen gingen we met 6 man de rivier op. Er waren rapids niveau 3-4. Maar had toch iets meer adrenaline verwacht. Maar het was de moeite waard. Toen we terug kwamen ging ik met de bus naar La Fortuna. Daar kwamen we rond 18.00 uur aan. Toen snel eten en slapen. Na 3 dagen intensief sporten en weinig slapen vond mijn lichaam het wel genoeg.

Zondag 18 mei 2014

Deze keer niet zo vroeg opstaan maar wel vroeg wakker door het licht. Maar wel nog lekker blijven liggen. Ben gewoon kapot van de afgelopen dagen. In de middag wilde in de bus naar Liberia nemen maar omdat ik verkeerde informatie gekregen had heb ik mijn bus gemist, en de volgende gaat morgen pas weer. Dus een dagje langer in La Fortuna. Het was voornamelijk relaxen. In de avond heb ik besloten om naar Managua te gaan in plaats van Liberia. Ook nog wat gegeten en slapen geblazen.

Maandag 19 mei 2014

Weer vroeg opstaan om de bus te nemen. Hier ontmoette ik 3 meiden uit Oostenrijk. Zij hebben ook het plan om naar Nicaragua te gaan. Samen hebben we de grens overgestoken. Het grappige is dat we moesten betalen om het land uit te gaan. Bij de immigratie duurde het wat langer dan normaal. We besloten om een locale bus te nemen dus daar vroegen we ook naar. Nou we werden bestormt door taxichauffeurs en busmedewerkers. Eenmaal in de bus heb ik besloten om met de meiden mee te gaan naar Rivas. In het hostel waren we wel toen aan een lekkere douche. En in de avond hebben we lekker wat in een bar gedronken en later nog naar de vele sterren gekeken.

  • 21 Mei 2014 - 08:38

    Claudia Sabine:

    Maurits, wat geweldig weer allemaal. En eindelijk iets sportiefs, of niet. Surfen en raften! En nu ook nog je Duits oefenen!.Nu geniet er maar verder van. Het einde van Zuid- en Midden-Amerika is in zicht.
    Tschüss und bis bald Claudia SAbine

  • 26 Mei 2014 - 21:45

    Irma:

    Hadden ze ooit zo'n schoon gewassen paspoort gezien?
    Wat een prachtig avontuur beleef je toch, goed bezig! Nog even en de volgende uitdaging dient zich aan: op naar Toronto.... Wat een zwaar leven :-)
    Veel plezier!
    Liefs Irma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

maurits

Actief sinds 23 Sept. 2013
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 22762

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2013 - 18 Juli 2014

Wereldreis 2013-2014

Landen bezocht: