Weekupdate 34 - Reisverslag uit Las Peñitas, Nicaragua van maurits velpen - WaarBenJij.nu Weekupdate 34 - Reisverslag uit Las Peñitas, Nicaragua van maurits velpen - WaarBenJij.nu

Weekupdate 34

Blijf op de hoogte en volg maurits

27 Mei 2014 | Nicaragua, Las Peñitas

Dinsdag 20 mei 2014

We hebben een beetje uit kunnen slapen. En dat hebben we dus ook gedaan. Daarna zijn we door het dorpje gelopen. Begin van de middag zijn we met de bus gegaan. Mijn idee was om naar Managua te gaan, maar ik vind het erg leuk met de dames dat ik mee ga naar Granada. In de bus ontmoette we een Amerikaan, Mika, die ook naar Granada gaat. Eenmaal daar aangekomen zijn we met z'n 5en naar het hostel gegaan. Ze hebben daar een zwembad en daar heb ik ook heerlijk verkoeling gezocht. In de avond zijn we op zoek gegaan naar de beste pizzatent van Granada maar die was helaas dicht. We zijn toen beland bij een Irish pub. Daar hebben we heerlijk gegeten en het nationale drankje gedronken. Ook hebben we een 'bijna' steekpartij gezien. Een vrouw was helemaal van de kaart en probeerde omstanders naar te steken. Tsja, dat moet je ook een keer meemaken. Niemand raakte gewond hoor. Later zijn we nog naar een bar gegaan en toen we terug kwamen nog een keer verkoeling in her zwembad gevonden.

Woensdag 21 mei 2014

Ook nu een beetje uitslapen. En stevig ontbijten voordat we naar de markt gaan. Ik heb denk ik nog nooit zo'n grote markt gezien. Van fruit tot schoenen tot handycrafts. Ze hebben het allemaal. Gelukkig was er een lokale vrouw die ons mee nam naar de verschillende sectoren anders hadden we er wel langer over gedaan. Het is echt een dolhof. Het mooie is dat er een lokale en een toeristen markt is. Ze hebben precies dezelfde spullen alleen de toeristenmarkt is duurder. Ik heb bij de toeristenmarkt mijn patch gevonden dus ook meer betaalt, maar het is nog steeds goedkoop. Bij de lokale markt hebben we heerlijk gegeten voordat we terug met de bus gingen. In de avond hebben we wel bij de beste pizzatent gegeten en ze waren erg lekker! We hadden het idee in net zo'n leuke avond te hebben als gister maar het werd een korte avond. Iedereen was moe.

Donderdag 22 mei 2014

In de morgen hebben we afscheid van Mika genomen. En niet veel later heb ik de dames ook gedag gezegd. Maar we zien elkaar in Utrecht weer, wanneer zij daar zijn! Ik heb een bus naar Managua en meteen door naar Leon genomen. Daar heb ik in het hostel Liz, Amerikaanse, ontmoet. Samen zijn we naar de markt gegaan voor verse mango sap. Terug in het hostel een beetje chillen en in de avond heerlijk vis gegeten. Nog veel gepraat en heerlijk in de vochtige kamer slapen.

Vrijdag 23 mei 2014

Het zal een erg rustig dagje worden. Wat ik een aantal weken niet kon is nu onophoudelijk aan het doorgaan: poepen. Daarom blijf ik maar dicht bij de wc vandaag! In de middag ben ik toch naar de bakker gegaan voor lunch. En weer snel terug, ik moet weer naar de wc. Om gek van te worden!! In de avond hebben Liz en ik avond gegeten. Bij een leuke bar dat boven de stad uitsteekt. En weer vroeg gaan slapen.

Zaterdag 24 mei 2014

In de morgen ben ik met de bus naar Las Peñitas gegaan. Het is niet lang reizen, 45 min maar. Bij aankomst zag je al de golven. Dus meteen naar het hostel en de zee in. Om 12.30 begon de CL finale. In het hostel zonden ze het uit maar er was weinig bereik waardoor je meer 'sneeuw' ziet dan de wedstrijd. Dus op zoek naar een andere plek. Bij een lokale bar vond ik een betere tv. Ik hoef jullie niets te vertellen over de wedstrijd maar genoten heb ik zeker. Lekker de finale gekeken en veel (te veel) bier gedronken. Na de wedstrijd hebben ze me uitgenodigd voor een feestje in de bar vanavond. Eerst ben ik op bed gaan liggen en ben soort van knock out gegaan. Midden in de nacht werd ik wakker met: jawel, diaree. Toch weer ingeslapen en ben niet meer wakker geworden.

Zondag 25 mei 2014

De eerste echt 'zondag brak-dag' voor mij. Lekker uitslapen en stevig ontbijten. De reden dat ik in Las Peñitas ben is dat je hier goede surfspots hebt. Dat heb ik dus in de middag geprobeerd. Met nadruk op geprobeerd. De stroming is super sterk en veel golven achter elkaar waardoor ik niet kon herstellen. Dus na een half uur vond ik het wel weer genoeg. Toen weer op bed gaan liggen om uit te rusten. Waar ik in een hele diepe slaap viel!

Maandag 26 mei 2014

In de morgen ben ik terug naar Leon gegaan om naar de bank te gaan. Nadat ik dat gedaan had ben ik in de schaduw, bij het centrale park, gaan zitten om mijn mango te eten. Daar ben ik in gesprek gekomen met een lokale tourguide. Ongevraagd ben ik op tour gegaan maar mijn doel was uitvinden wat een goede optie is om naar Guatemala te gaan. Daar heb ik info over gekregen bij een office. Later die dag ben ik terug gegaan naar het hostel. Daar heb ik nog relax over het strand gelopen en met een goed gevoel naar bed gegaan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

maurits

Actief sinds 23 Sept. 2013
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 22728

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2013 - 18 Juli 2014

Wereldreis 2013-2014

Landen bezocht: