Weekupdate 36 - Reisverslag uit Ottawa, Canada van maurits velpen - WaarBenJij.nu Weekupdate 36 - Reisverslag uit Ottawa, Canada van maurits velpen - WaarBenJij.nu

Weekupdate 36

Blijf op de hoogte en volg maurits

10 Juni 2014 | Canada, Ottawa

Dinsdag 3 juni 2014

In de morgen hebben Scott, Michelle (die we ontmoet hebben bij de quiz) en ik door de stad gelopen. Nog steeds op verkenningstocht, Toronto is een grote stad met veel mogelijkheden. Ik heb ook een beetje Roland Garros kunnen kijken maar niet al te veel vanwege het tijdsverschil, 6 uur. In de avond zijn we met een grote groep van het hostel uit gegaan. We begonnen in een groot studentenhuis en eindigden bij wen club met live muziek. Wat een gekke avond en tot mijn spijt heb ik te veel gedronken. En dat is stom en dat weet ik!

Woensdag 4 juni 2014

Deze keer is het woensdag brak dag. Ik heb zowat de hele dag geslapen en me ziek gevoeld. Het avondeten was ook mijn eerste maaltijd van de dag. In de avond hebben we ijshockey gekeken. Er is een finale aan de gang en dit is de eerste wedstrijd. Na de wedstrijd ben ik weer op bed gaan liggen en weer verder gaan slapen.

Donderdag 5 juni 2014

In de morgen voelde ik me alweer stukken beter. In de lobby hadden een paar mensen het plan om een roadtrip naar Banff te doen. Banff ligt totaal niet op mijn route maar omdat het een roadtrip is zie ik dat wel zitten. Scott moest van hostel wisselen dus ik ben met hem mee gelopen naar zijn hostel. Later zijn we op zoek gegaan naar een Nike store, ik wil mijn eigen schoenen weer laten maken. Helaas kan dat hier niet, maar wel in NY. In de avond hebben we de eerste wedstrijd van de NBA finale in een bar met karaoke gekeken. Na de wedstrijd hebben we ook onze longen uit ons lijf gezongen. Nou ja zingen, het was meer schreeuwen!

Vrijdag 6 juni 2014

In de morgen moest ik ook van hostel wisselen, het hostel waar ik in verbleef is vol voor het weekend. Ik heb mijn spullen in het andere hostel gedropt en ben naar de ferry terminal gelopen. De ferry's gaan naar Toronto eiland. Op de boot was het al druk met kinderen en ouders. Op het eiland leek het wel een mini Disney land. Zoveel kinderen niet normaal! Je hebt vanaf hier wel een mooi uitzicht over de skyline van Toronto. Begin van de avond zijn Scott en ik naar de Blue Jays, honkbal wedstrijd gegaan. Dat was een super ervaring en de BJ wonnen. Daarna zijn we de stad in gegaan om het te vieren. En dat vieren is goed gelukt.

Zaterdag 7 juni 2014

Na een paar nachten laat slapen ben ik maar eens goed gaan uitslapen. Liam, de organisator van de roadtrip, is afgehaakt en heeft een treinticket gekocht. Nu zijn we nog met z'n drieën over. Ook heb ik de planning met pa en ma via skype doorgenomen. Verder was het een rustig dagje. Rond etenstijd ben ik naar Scott's hostel gegaan voor een gratis BBQ! Nadat we vol waren zijn we met een klein clubje naar een Schotse bar gegaan. Toen we uitgedronken waren ben ik terug naar mijn hostel gegaan, puur om ook mijn lever een beetje rust te geven.

Zondag 8 juni 2014

In de morgen heb ik de finale van Roland Garros gekeken. Goede finale zeg! Daarna ben ik weer terug gegaan naar het eerste hostel. Daar heb ik relax gedaan. Ik had een meeting geregeld voor de roadtrip, van Scott heb ik niets gehoord en Gavin heeft een baan gevonden. Dus met andere woorden: het gaat niet door. Begin van de avond heb ik met een grote groep de tweede wedstrijd van de NBA finale gezien. Leuke wedstrijd en daarna was het weer bedtijd voor me!

Maandag 9 juni 2014

Nog steeds niets van Scott gehoord dus nu is het elke man voor zichzelf. De dag was lekker relax, heerlijk stevig geluncht. Een beetje tekenen en uitzoeken waar ik naartoe wil. Ik heb besloten om naar Ottawa te gaan. Daar heb je een national park dat ik wil bezoeken. Aangezien jet mijn, voorlopige, laatste avond in Toronto is moet er natuurlijk gedronken worden. We hebben met een groep gedard en een nieuwe variant uitgevonden. We noemen het: gehandicapten darten. Je zit 10m van het boord vandaan en je probeert, zittend, de pijlen erin te gooien. Ideaal voor iedereen en goed voor je lachspieren!!

  • 11 Juni 2014 - 09:10

    Claudia Sabine:

    Hallo Maurits, wat jammer dat je roadtrip niet doorgaat. Wij hebben thuis even gekeken waar je naartoe was gegaan en hoe het eruit ziet. Ja geweldig. Wij waren weer allemaal jaloers. Als die niet op jouw lijstje van toekomstige bestemmingen staat dan die van ons. Geniet nog even van je' alleenzijn' met bekende en onbekende vrienden. Straks zit je weer in het familie-gedoe. Ook leuk. Wij hebben er zin in.
    Groet Claudia

  • 15 Juni 2014 - 21:36

    Paula:

    Hoi Maurits,
    Weer genoten van je laatste verslagen. Ik ben nogal visueel ingesteld dus zie je in gedachten op je board staan en genieten! Wens je een mooie tijd in het Noorden. Groet, ook van Adri.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

maurits

Actief sinds 23 Sept. 2013
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 22733

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2013 - 18 Juli 2014

Wereldreis 2013-2014

Landen bezocht: