Weekupdate 37 - Reisverslag uit Ottawa, Canada van maurits velpen - WaarBenJij.nu Weekupdate 37 - Reisverslag uit Ottawa, Canada van maurits velpen - WaarBenJij.nu

Weekupdate 37

Blijf op de hoogte en volg maurits

17 Juni 2014 | Canada, Ottawa

Dinsdag 10 juni 2014

In de nacht is Scott wel thuis gekomen. Dus in de morgen hebben we afscheid kunnen nemen. Ik ben dus met de bus naar Ottawa gegaan. Toen ik er bijna was sprak een meisje (Jillian) me aan. We raakten in gesprek en zij gaat me donderdag rond leiden door de stad. Ik ben met de bus downtown gegaan en ben naar het hostel gegaan. Ook heb ik nog boodschappen gedaan. Dus in de avond goedkoop pasta gemaakt en een filmpje gekeken voor het slapen gaan.

Woensdag 11 juni 2014

In de morgen heb ik uitgezocht of ik in een national park kan kamperen. Dat kan wel maar alleen op een camping. Maar ik wil 'wild' kamperen. Dus van dat plan zie ik af. Verder regende het de hele dag. Dus veel kan ik niet doen. Dus heb geprobeerd een plan te maken voor de komende 2 weken. Maar dat ligt eraan of ik eventueel bij Jillian kan slapen op de bank. Het zou wel relax zijn als dat kon. In de avond heb ik niet veel gedaan dan lekker op de bank hangen en praten met de mensen.

Donderdag 12 juni 2014

In de morgen heb ik met Lisanne gepraat en haar gefeliciteerd met haar verjaardag en slagen. En in de middag ben ik met Jillian, haar kamergenoot, Blair, wezen lunchen. Daarna zijn Jillian en ik de stad in gegaan. Zij heeft me een beetje rond geleid en de stad laten zien. Zo zijn we ook de brug over gegaan naar Quebec. Daarna zijn we boodschappen gaan doen en hebben we gekookt in het appartement. In de avond hadden we een pub crawl van mijn hostel. Dat was fun! We zijn ook naar een plek gegaan waar ze ping pong hadden. Super leuk!

Vrijdag 13 juni 2014

In de morgen moest ik het hostel verlaten. Ik kan een paar dagen bij Jillian op de bank slapen! Ik heb mijn spullen daarheen gebracht. Daarna zijn we naar een all you can eat sushi bar gegaan. Ik moest eerder afhakken want ik ga het Nederlands elftal kijken. Ik hoef jullie niet te vertellen hoe de wedstrijd verliep. Afgedroogd die Spanjaarden!! Na de wedstrijd werd ik door een echtpaar uitgenodigd voor een BBQ op zondag! Ik heb daarna een rondje gelopen en de andere wedstrijd gekeken. Toen Jillian klaar met werken was zijn we nog wat gaan drinken.

Zaterdag 14 juni 2014

Het was echt zo'n da waar je niets wilt doen. Dus het was voornamelijk chillen en slapen. Begin van de avond heb ik met mensen van het hostel afgesproken om de
Engeland - Italië wedstrijd te kijken. Na de wedstrijd hadden we het geniale idee om zelf hamburgers te maken. Super idee en erg lekker. Daarna zijn we uit gegaan. Het was een club met veel hip-hop muziek. Weer eens wat anders. Toen het klaar was zijn we naar het hostel gegaan. Daar ben ik op de bank in slaap gevallen.

Zondag 15 juni 2014

Nadat ik wakker geworden was ben ik terug naar Jillian's appartement gegaan. Daar moest ik even een douche nemen. Ook heb ik daar nog nog op bed gelegen. Later ben ik terug naar de stad gegaan. Ik heb nog WK wedstrijden gekeken. Toen dat afgelopen was, was er ook nog de NBA finale. Dat heb ik ook nog gezien en toen Jillian thuis was ben ik ook terug gegaan. En ben weer op bed gaan chillen en lekker slapen.

Maandag 16 juni 2014

Nadat ik laat wakker werd ben ik begin van de middag met Blair de Duitsland - Portugal wedstrijd in de stad gaan kijken. Ook een interessante wedstrijd. Toen dat afgelopen was heb ik een broek gekocht. Dat was wel nodig, vond ik. Het is al veel goedkoper dan in Nederland. Ik heb ook geprobeerd de mensen voor de BBQ te bereiken en uiteindelijk om 17.00 uur kreeg ik ze te pakken. Het lukt helaas vandaag noet maar eventueel morgen wel. Dus naar 'huis' en daar hebben we heerlijk nacho's gemaakt. En later zijn we naar een cafe gegaan waar ze allerlei soorten boord spelen hadden. Geniaal idee!!

  • 18 Juni 2014 - 11:45

    Peter:

    Hoi Maurits.

    Uit je reisverslag kun je duidelijk het verschil 'proeven' tussen Zuid- en Midden Amerika en Canada: weer terug in de meer westerse wereld en aandacht voor WK en dat soort zaken. Dat betekent ook dat dat wat je nu beleeft op voetbalgebied ook door mij/ons beleefd wordt en dat we in dat opzicht al weer 'dichter bij elkaar zijn'.
    Nog een goede week te gaan en dan ontmoeten we je weer; afronding en einde van je wereldreis!
    Dat je al die maanden consequent wekelijks je belevenissen met al jouw volgers hebt gedeeld is bewonderenswaardig.
    Straks weer 'terug op aarde', terug naar het dorpse Maarsbergen, geen hostels meer, niet meer leven uit je rugzak etc: ook dat zal een stap zijn voor jou en voor ons, maar wel met een schitterende ervaring op zak! Ik hoop dat je daar lang uit kunt putten, 'where-ever you are and whatever you do'.

    Peter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

maurits

Actief sinds 23 Sept. 2013
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 22739

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2013 - 18 Juli 2014

Wereldreis 2013-2014

Landen bezocht: