Weekupdate 39 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van maurits velpen - WaarBenJij.nu Weekupdate 39 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van maurits velpen - WaarBenJij.nu

Weekupdate 39

Blijf op de hoogte en volg maurits

01 Juli 2014 | Verenigde Staten, New York

Maandag 24 juni 2014

Eind van de morgen ben ik met de bus terug naar Toronto gegaan. De reis was niet zo interessant. Eenmaal aangekomen ben ik naar het hostel gelopen. Toen ik de deur opende kwam Kyle naar buiten. Wat een toeval! Ik heb ingecheckt en heb mijn lunch gehaald. Daarna zijn Kyle, een vriend van hem en ik de CN tower op gegaan. Het was een beetje bewolkt vandaag maar het uitzicht was oogstrelend. En het waait er toch hard! Leek net of je op het strand stond. Daarna heb ik nog even een rondje gelopen. In de avond hebben Kyle en ik stevig gegeten en toen zijn we daarna naar een bar gegaan. De bar heeft veel verschillende bieren. De bartender gaf ons shotjes bier om te proeven. Toen we uitgedronken waren zijn we chill bij het water gaan zitten. En toen we echt moe waren was het wel weer genoeg voor vandaag, slapen dus.

Woensdag 25 juni 2014

In de morgen hebben Kyle en ik ontbijt gehaald. En later zijn we, met de auto van Kyle, naar een warenhuis gegaan. Ik wil nog iets van een shirt of overhemd voor mijn nieuw gekochte broek hebben. Uiteindelijk heb ik 2 overhemden met korte mouwen gekocht. Nu moet ik ook nog wat nettere schoenen hebben. Maar dat is helaas nog niet gelukt. Later waren we ook nog in een boekenwinkel. Ik moet weer een nieuw dagboek hebben aangezien mijn tweede boek ook vol is! Daar hebben we ook nog wat gelezen en afscheid genomen. Kyla gaat verder naar Ottawa. Later op de avond heb ik nog een heerlijke salade gemaakt. Nog een filmpje gekken en toen lekker slapen.

Donderdag 26 juni 2014

Het zou een lekker rustig dagje worden. Natuurlijk nog lekker door de stad zwerven. Ook moet er inkopen gedaan worden voor de treinreis van morgen naar NYC. Op het treinstation heb ik mijn e-tickets om laten zetten naar bruikbare tickets. Nu weet ik ook waar het station is en hoelang het lopen is. Ook heb ik nog de WK wedstrijd Portugal-Ghana gekeken. Ik heb nog een film gedownload voor de reis van morgen. Na het avondeten, pasta, heb ik mijn tas ingepakt en ben naar bed gegaan. Morgen een lange reis voor de boeg.

Vrijdag 27 juni 2014

Vroeg in de morgen ben ik met de trein van Toronto naar New York City gegaan. Veel mensen zeggen dat de douane erg streng is, maar dat heb ik zo niet ervaren. Ze waren wel oplettend en op z'n moment zelfs grappig. Gelukkig kon ik nog lekker in de trein lopen en mijn benen strekken. Helaas had de trein op een gegeven moment 2 uur vertraging opgelopen, dat kwam omdat er een trein voor ons 4 uur vertraging had! Dus rond half 12 kon ik heerlijk pa, ma en Lisanne een knuffel geven. Alles hier in NYC is zo groot en veel lichten. Maar het is een gezellige sfeer. Veel tijd hadden we niet om bij te kletsen want we waren allemaal erg moe dus zijn we naar het hotel gegaan en meteen gaan slapen.

Zaterdag 28 juni 2014

In de morgen moesten we onze weg wel even vinden in deze gigantische stad. We hebben ontbijt en kaartjes voor een city tour bus gekocht! Daarmee zijn we downtown gegaan. Langs het Empire State Building, het nieuwe WTC en we zijn bij de pier uitgestapt. Van hieruit gaat een bootje langs Liberty Island, Ellis Island en de skyline van de stad. Vanaf het water zie je echt hoe groot de stad pas is. Ook zijn de onder de Brooklyn Bridge gevaren. Daarna zijn we via Wall Street terug naar het opstart punt van de bis gelopen. Daar hebben we het rondje afgemaakt tot we weer bij Times Square waren. In de avond zijn we lekker uit eten geweest. Ik moet wel zeggen dat ik blij ben dat ik met m'n ouders ben want NYC is met toch een partij duur joh!!

Zondag 29 juni 2014

In de morgen hebben we ontbijt gehaald, deze keer goedkoper! Daarna zijn we met de tour bus uptown gegaan. Door 5th av. een van de grotere winkelstraten, langs het Rockefeller gebouw en door de wijk Harlem. En niet te vergeten zijn we door Central park gelopen! Bijna alles wat je ziet dat is niet echt. Het noordoosten van het park is echt, de rest is allemaal aangelegd. Pa en ik waren op zoek naar een scherm in Central park om het Nederlands elftal te kijken, maar dat hadden ze niet. Dus op naar een bar. Eenmaal gevonden was de wedstrijd pas 5 min bezig, niets gemist dus. Na de wedstrijd en de adrenaline kick hebben we met de bus het rondje afgemaakt. In de avond zijn we op het Rockefeller centrum gegaan. Je hebt een super uitzicht over de stad! Ook wilden we de High Line lopen, dat is een park boven de weg, maar helaas was die in de avond gesloten. Maar we hebben wel in de buurt heerlijk gegeten. Daarna was de energie op voor vandaag en zijn we naar bed gegaan.

Maandag 30 juni 2014

Na het ontbijt zijn we met de metro naar het water gegaan, downtown. Hier vertrekt een ferry die ons naar Liberty Island brengt. Hier staat het wereldberoemde vrijheidsbeeld. En natuurlijk zijn er super veel toeristen. We hebben even een rondje gelopen en zijn weer op de ferry gegaan naar Ellis Island. Op dit eiland werden vroeger alle immigranten gecontroleerd zowel fysiek als mentaal. Dat was super interessant en wat blijkt: een van mama's familieleden blijkt naar NYC geïmmigreerd te zijn! Toen we uitgekeken waren zijn we terug naar het vaste land gegaan. Er moest natuurlijk gewinkeld worden. Dus dat is ook zeker gebeurt, zeker Lisanne is goed geslaagd. In de avond waren we zo moe dat we even snel wat gegeten hebben voordat we gingen slapen.

  • 01 Juli 2014 - 20:36

    Irma:

    Het houdt maar niet op; wat een belevenissen. Je blijft het ook zo consequent beschrijven, leuk! En dan je reis afsluiten in NY, moet een bijzondere ervaring zijn, niet? gelukkig in gezelschap van je familie die hopelijk een voorraadje flappen getapt hebben :-))
    en straks terugkomen als backpacker in overhemd en nette schoenen... uh, wat ben je van plan? kantoorbaan? nee toch?
    veel plezier nog met elkaar!
    liefs Irma

  • 01 Juli 2014 - 20:56

    Dea:

    hoi
    mooi zo met elkaar reizen zal wel even wennen voor je zijn overhemd , nette broek , schoenen en Lisanne in nieuwe kleding het kan niet op groet voor jullie allen en vooral genieten
    nog even
    Dea

  • 01 Juli 2014 - 22:47

    Gerda:

    hoi,
    Leuk om dit zo te lezen. en fijn dat jullie nu weer met z'n vieren zijn. Geniet er van en nog veel plezier op jullie reis.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

maurits

Actief sinds 23 Sept. 2013
Verslag gelezen: 351
Totaal aantal bezoekers 22735

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2013 - 18 Juli 2014

Wereldreis 2013-2014

Landen bezocht: