Weekupdate 40 - Reisverslag uit Gatineau, Canada van maurits velpen - WaarBenJij.nu Weekupdate 40 - Reisverslag uit Gatineau, Canada van maurits velpen - WaarBenJij.nu

Weekupdate 40

Blijf op de hoogte en volg maurits

09 Juli 2014 | Canada, Gatineau

Dinsdag 1 juli 2014

We hebben iets later dan normaal gegeten puur om het feit dat de dagen langer zijn dan normaal. Daarna zijn we met de metro naar de High Line gegaan. Dit is nou een perfect voorbeeld om van een niet gebruikte constructie een nieuw project te maken. De High Line was vroeger een metrolijn, bovengronds, en nu is het een park waar je doorheen kunt lopen. Zelfs de oude rails hadden ze in het park verwerkt. Als laatste dag in NYC moet er natuurlijk gewinkeld worden. Voor mij was het geen geslaagde dag, alles wat ik leuk vod hadden ze niet in mijn maat. Gelukkig vonden pa en ik een mogelijkheid om de wedstrijd USA-België te kijken. In de avond zijn we voor mama's verjaardag uit eten geweest. Daarna ging ik nog even foto's maken van Times Square en daarna naar bed. Morgen hebben we een lange treinreis voor de boeg.

Woensdag 2 juli 2014

In de morgen hadden we de lange treinreis naar de Niagara watervallen voor de boeg. Met mijn ouders is de reis al iets minder saai, maar nog steeds erg lang. We hebben gekaart om de tijd te doden en natuurlijk geslapen. Uiteindelijk kwamen we, een uur later dan gepland aan bij de watervallen. Toen zijn we met de taxi naar het hotel gegaan. Daar hebben we de spullen gedropt en naar de watervallen gelopen. Daar hebben we heerlijk gegeten en in de avond was er vuurwerk. Mijn ouders vinden het wel relax dat ik we weg weet en ze rond kan leiden als een soort gids!

Donderdag 3 juli 2014

In de morgen zijn we echt naar de watervallen gegaan. Pa, ma en lies zijn met een bootje naar de waterval gevaren. Het regende zowat de hele dag dus zoveel konden we ook weer niet doen. We hebben nog wel lekker geluncht voordat we weer de trein in gaan. Rond 16.30 zijn we met de taxi naar het hotel gegaan om onze spullen op te halen, daarna zijn we meteen door naar het station gegaan. De trein zou op tijd komen maar uiteindelijk moesten we nog 2 uur wachten voordat we vertrokken. Toen we eenmaal in Toronto aankwamen besloten we om naar het hotel te lopen. Dat viel vies tegen want het was langer dan we gedacht hadden. Daarna hebben we Thais gegeten en lekker slapen. Het was een lange dag.

Vrijdag 4 juli 2014

Na het ontbijt hebben we gewinkeld in de stad. In moest nog een toilettas hebben, de mijne ben ik in Panama kwijt geraakt. Gelukkig heb ik er een gevonden want de afgelopen maanden een plastic zak als toilettas gebruiken is niet heel relax. Ook heb ik nieuwe schoenen gekocht. Degene die ik had, had ik in Nieuw Zeeland gekocht en die waren we aan vervanging toe. Rond een uurtje of 12 zijn we met de metro naar Kipling station gegaan om vervolgend op gehaald te worden door de camperverhuur. We kregen daar uitleg en instructie over ons 10m lange monster! Daarna hebben we even boodschappen gehaald en toen zijn we naar onze eerste bestemming gegaan: Algonquin National park! Daar zijn we laat in de namiddag aangekomen. We hebben meteen gekookt en onze eerste nacht in de camper doorgebracht. Dat is weer eens wat anders dan een hotel of hostel!

Zaterdag 5 juli 2014

Na het ontbijt hebben we de omgeving waar de terecht zijn gekomen verkend. We hebben een kamping aan het Canbisbay lake. Een prachtig strak blauw meertje omringt door naaldbomen. Ook moest de was gedaan worden anders haal ik het de komende 2 weken niet. Na de lunch zijn we met de camper naar het dichtstbijzijnde dorpje Whitney gegaan, in de hoop om daar NL- Costa Rica te kijken. En met succes hebben we een restaurant gevonden. Als NL zo blijft spelen de komende wedstrijden weet ik niet of mijn hart dat zo leuk vind, wat ging mijn hart te keer zeg! Na de wedstrijd zijn we weer terug naar de camping gegaan om te koken. Ook de klaverjas strijd tegen pa en lies is ook weer begonnen. Lekker kaarten tot het tijd was om naar bed te gaan.

Zondag 6 juli 2014

In de morgen hebben we nog een wasje gedraaid. Ook hebben we een beetje relax gedaan tot het tijd was om te lunchen. Na de lunch hebben we 2 kano's gehuurd. Ma en ik in een bootje en pa en lies in het andere. Zo zijn we het Canbis lake op gevaren. Als je wilt kan je ook kamperen langs het meer. Je kunt zelfs een hele tocht, met je kano, van meer naar meer doen. Dat lijkt me ook wel wat om te doen! Toen we terug gingen hadden we de stroming en wind tegen. Dus het duurde ook weer langer om terug te komen, maar met gevloek en alle kracht gegeven kwamen we toch aan wal. In de avond hebben we lekker gegeten en ook een kampvuurtje hebben we gebouwd. Heerlijk naar de laatste vogeltjes luisteren en het knisperen van het hout. Kortom: een perfecte dag.

Maandag 7 juli 2014

Pa en ik zijn om 5.30 opgestaan om met de kano wild te spotten. Maar net toen we bij de kano's aankwamen begon het te regenen. Dus zijn we weer terug gaan lopen en nog even wat geslapen. Na het ontbijt zijn we weer verder gegaan. De volgende bestemming is Parc de la Gatineau, dat ligt net iets ten noorden van Ottawa. Hier wilde ik ook eerst naartoe gaan maar ik ben er niet heen gegaan omdat je er niet mag wildkamperen. Uiteindelijk zijn we daar rond een uurtje of 4 aangekomen. Nu kunnen we wel meteen kijken waar we terecht gekomen zijn. Ook hier liggen we vlak bij een meertje, Philippe lake. In de avond ben ik na het eten met mama gaan naaien. Ma legt me uit hoe ik het beste mijn patches op m'n tas krijg. Toen het tijd was om naar bed te gaan was ik net niet klaar met mijn 4e patch. Natuurlijk probeer ik alle 14 patches erop te krijgen voordat ik thuis kom!

  • 10 Juli 2014 - 09:45

    Theo Land:

    Hoi Maurits,

    De complimenten hoor dat je zo trouw ons op de hoogte houdt.

    Nog een mooie laatste 1 1/2 week en goede reis terug.

    Groet voor jou en de anderen, Theo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

maurits

Actief sinds 23 Sept. 2013
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 22727

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2013 - 18 Juli 2014

Wereldreis 2013-2014

Landen bezocht: