weekupdate 42 - Reisverslag uit Maarsbergen, Nederland van maurits velpen - WaarBenJij.nu weekupdate 42 - Reisverslag uit Maarsbergen, Nederland van maurits velpen - WaarBenJij.nu

weekupdate 42

Blijf op de hoogte en volg maurits

20 Juli 2014 | Nederland, Maarsbergen

Dinsdag 15 juli 2014

In de morgen zijn we na het ontbijt met de lokale bus naar Montreal gegaan. Het eerste wat we tegen kwamen was een basilisk, daar zijn we ook in gegaan. Het weer was echt bagger vandaag, alleen maar regen. Natuurlijk hebben we veel door de stad gelopen, ondanks de regen. In best veel winkels verkochten ze handgemaakte spullen van de oorspronkelijke indianen! Later hebben we in het winkelcentrum geluncht. Daar moest even gewinkeld worden maar het was niet helemaal onze smaak. Daarna zijn we naar de kathedraal naar binnen gegaan. Super mooie kerk was dat! Toen zijn we met de metro naar Little Italy gegaan. Daar hebben we avond gegeten. Daarna waren we moe en zijn we naar de camping gegaan. Daar heb ik nog 3 patches, met ma, op m'n tas genaaid. Daarna was het wel bedtijd vonden we.

Woensdag 16 juli 2014

Na een paar dagen vroeg opstaan moest dat vandaag ook gebeuren.
We rijden in de richting van Rockport, Ontario. Rockport ligt in het Thousand Island gebied. De woorden zeggen het al, maar het zijn er eigenljik 1800. En van de 1800 eilanden zijn er 29 eilanden geen prive terrein! Toen we de camping gevonden hadden zijn we het dorpje, wat maar uit 1 straat bestaat in gelopen. daar hebben we wat gedronken en hebben we gekeken voor een ticket om met de boot naar een eiland te gaan. Op het eiland staat een mooi kasteel en ligt in de USA. Vandaag hebben we daar geen tijd voor dus we overwegen om het morgen te doen/ In de avond heb ik na het koken al mijn patches erop genaaid. Morgen heb ik daar weinig tijd voor dus heb ik er vandaag maar flink werk van gemaakt.

Donderdag 17 juli 2014

We hebben besloten om een uitzicht toren op te gaan in plaats van met de boot te gaan. Vanuit de toren heb je een geweldig overzicht van de eilanden. Met de verrekijker kan je zelfs het kasteel zien! Het mooiste is dat de rivier, die door de eilanden gaat, de grens is tussen Canada en de USA. Toen we uitgekeken waren zijn we naar onze laatste camping gereden, in Salem. Daar moesten we de laatste boodschappen gehaald worden. Daarna hebben we alle tassen en koffers ingepakt. In de avond moest als het eten opgegeten worden. Na het eten hebben pa en ik al ht hout en overige papier verbrandt. Op onze laatste avond hebben we nog een kaartspel gespeeld voordat we gaan slapen.

Vrijdag 18 juli 2014

In de morgen moesten we vroeg opstaan om de camper weer in te leveren. Helaas door het verkeer kwamen we later aan dan verwacht. (10.30) maar het was geen probleem. Toen alles in orde was zijn we naar het vliegveld gegaan. Daar hebben we onze spullen in een kluis gezet. Daarna zijn we met de bus en de metro naar de stad gegaan. Daar heb ik nog snel even 2 shirts gekocht. Ook hebben we nog wat kleins gegeten voordat we weer terug naar het vliegveld moeten. Daar hebben pa, ma en lies al ingecheckt en de tassen ingeleverd. Ook hebben we pizza gegeten als avond eten.! Daarna zeiden we 'goodbye' en tot morgen. Ik ben naar de andere terminal gegaan. Ook daar inchecken en tas inleveren. Rond een uurtje of 10 ben ik in het vliegtuig naar Warschauw gegaan! Weer een stap dichter naar huis!

Zaterdag 19 juli 2014

Na 2 films te hebben gekeken en niet al te veel geslapen te hebben kwam ik aan in Warschauw, Polen. Hier heb ik een wachttijd van 5 uur. Tijdens het wachten heb ik nog een filmpje gekeken en nog even wat gegeten. Daarna kon in het vliegtuig naar Amsterdam! Op deze vlucht heb ik nog [ wat slaap ingehaald. Toen ik aankwam moest ik helemaal van de andere kant van Schilphol naar de bagage hal lopen. Toen ik daar aankwam stonden mijn pa. Theo (peetvader) Tom en Henk (schoonfamilie) al achter raam op mij te wachten. Gelukkig kwam mijn tas al snel en kon ik naar de aankomsthal lopen. Daar werd ik meteen aangevlogen door Maaike. Na een lange omhelzing kon ik ook mijn schoonfamilie en peetouders een knuffel geven. Ik had nog erge honger dus heb ik even wat eten gehaald en toen op naar huis! Thuis hebben we met iedereen nog wat gedronken voordat we allemaal naar bed gingen. En het was een lekkere avond...

Na 9 maanden en 18 dagen komt mijn wereldreis tot een einde. Het was een geweldige ervaring die niemand mij meer afneemt! Met veel ups en downs heb ik mijn reis doorstaan. Het zal voor mij een beetje afkicken zijn om weer op Nederlandse bodem te staan. Voor jullie zal het ook afkicken zijn om na 42 weekupdates niet meer op dinsdag een mailtje te krijgen met een nieuw week verslag. Maar voor hoelang gaat het duren tot er weer een nieuwe reis aankomt?
We gaan het zien maar voorlopig 'Ciao'...

• 20 Juli 2014 - 22:27

Jellevh:

Wat een verhalen man, wat een verhalen.....

• 21 Juli 2014 - 21:49

Gerda Schregardus:

Hoi Maurits,

dank je wel voor de week updates en ik heb genoten. Leuk om je op deze wijze te kunnen volgen.
    Geniet nog lekker na van je prachtige reis en hou de herinneringen warm.

Groet Gerda

• 26 Juli 2014 - 23:32

Dea:

Hoi

vanuit Denenmarken wil ik je groeten en danken voor je verslagen wat een mooie reis heb je gemaakt nu weer wennen in je eigen land met lekker bruin brood en kaas je lieve vriendin
    wanneer we weer thuis zijn kom ik je graag weer even groeten