Weekupdate 2 - Reisverslag uit Sydney, Australië van maurits velpen - WaarBenJij.nu Weekupdate 2 - Reisverslag uit Sydney, Australië van maurits velpen - WaarBenJij.nu

Weekupdate 2

Blijf op de hoogte en volg maurits

15 Oktober 2013 | Australië, Sydney

Dinsdag 8 okt 2013

Vannacht heb ik amper kunnen slapen, dat komt omdat er telkens mensen in en uit de kamer lopen. Ook zit ik nog steeds met Engelsen op de kamer en zij kunnen alleen maar over seks en zuipen praten. De jongens bieden ook elke keer weer tegen elkaar op. Sommige mensen gingen rond 5 uur 's ochtens eruit maar kwamen er ook mensen binnen van een avondje stappen. Ik weet wel zeker dat ik me hier op moet aanpassen wan het gaat nog wel vaker gebeuren. Ik zit hier nu al een week en heb nog steeds geen baan, ik moet van mezelf snel iets vinden anders pakt het kostenplaatje veel te groot uit. Wel ligt mijn cv bij de receptie van het hostel. Ik kan hier misschien werken als housekeeping (schoonmaken)

Woensdag 9 okt 2013

Vandaag ben ik met 2 kamergenoten naar het strand bondi beach gegaan. We hebben daar zowat de hele dag gelegen omdat het prachtig weer was. In de avond heb ik voor het eerst in het hostel gekookt. Brood met ei stond op het menu. Het is niet erg ban grote luxe maar je moet wat eten.

Donderdag 10 okt 2013

De zoektocht naar een baan 'goes on'. Ik kan het goed vinden met mijn Engelse vriend Scott. Samen hebben we de rsa cursus gedaan en ook gehaald!! Nu zijn de kansen op een baan weer groter geworden. Scott en ik hebben besloten om morgen naar de dierentuin taronga zoo te gaan.

Vrijdag 11 okt 2013

Vandaag zijn Scott en ik Nasr tarongo zoo gegaan. We hebben super veel dieren gezien. Het zijn ook hele andere dieren dan in Nederland. Ze hebben veel meer kleur en sommige zijn ook grote dan in Nederland bijvoorbeeld een 6 meter lange python met een 40 centimeter diameter. In de avond zijn Scott en ik weer naar darling harbour gegaan om te zoeken naar een job. Helaas (en stom van ons) waren de mensen niet aanspreekbaar omdat het etenstijd was.

Zaterdag 12 okt 2013

Vanmorgen ben ik met Scott terug gelopen naar darling harbour om te zoeken naar werk. Ik heb er bij 2 mijn cv achtergelaten. Bij een restaurant en bij een bar/bowlingbaan. Bij de laatste hadden ze mensen nodig dus ik hoop snel van ze te horen.

Zondag 13 okt 2013

Vandaag zijn Raymond, Kim en ik naar rose bay gegaan om een kajak te huren. Zo gezegd zo gedaan. Er stond best veel wind vandaag (windkracht 7). Het was dus ook erg zwaar om in je eentje tegen de wind in te peddelen, wel goed voor je buikspieren hoef je niet naar de sportschool. We zijn ook vervroegd terug gegaan. In de avond hebben we wel een lekkere cocktail gedronken.

Maandag 14 okt 2013

Vandaag mijn eerste werkdag!!

  • 15 Oktober 2013 - 12:42

    Annemiek:

    Hoi Maurits!

    Leuk om weer wat te horen. Fijn dat je werk hebt gevonden, ik hoop dat het bevalt. Lijkt me prachtig mooi hoor dat Bondi beach (wat wij alleen maar kennen van de tv) en zo'n dierenpark. Natuurlijk is het soms moeilijk en wennen maar je krijgt er heel veel bijzondere herinneringen voor terug.

    Groetjes ook namens Jules en Willeke.

    Xx

  • 15 Oktober 2013 - 12:53

    Ingrid Van Der Velpen:

    Hello Maurits,

    Leuk om je reis-verslagen te lezen. Van de eerste week heb ik ook gelezen.
    Super dat je inmiddels een job gevonden hebt, maar wat is het geworden? Ik wens je veel plezier
    toe en zou je ook de groetjes willen doen aan Raymond en Kim.

    Groetjes uit een regen-achtig Hoogeveen van,
    Ron, Ingrid en Karlijn

  • 15 Oktober 2013 - 14:17

    Dea:

    Mooi werk!!!! en verdienste dus nog meer genieten
    heb je geen oordopjes ??? voor de nacht zoniet dan maar heel boos kijken , maar als ze wat te veel op hebben zien ze dat misschien wel niet , nou ja ik weet het ook niet dan moet het wennen
    groet Dea

  • 15 Oktober 2013 - 14:27

    Paul Kok:

    Hoi Maurits,

    fijn dat je een baan hebt kunnen vinden. Leuk je verslagen te volgen. Het is hier in Nederland super nat dus je mist niets, sterker nog, jij hebt het vast veel beter voor elkaar.

    Groet,

    Paul

  • 16 Oktober 2013 - 23:37

    Patrick:

    Leuk om weer mee te lezen keep it up.

  • 17 Oktober 2013 - 13:52

    Anita:

    He Maurits!!

    Top om je verslagen te lezen!!
    Qua weer mis je niks hier..beetje erg veel regen!!
    Fijn dat je een job hebt!!
    Tot je volgende verslag....
    Groet van ons 3-tjes uit Breukelen

  • 20 Oktober 2013 - 20:59

    Paula:

    Hoi neef!

    Wat leuk om je verslagen te lezen. Mooie foto's trouwens bij je eerste verslag, je staat er goed op.
    En wat leuk dat je zo ver weg van huis Raymond dan ontmoet. Geniet van alles! We blijven je volgen.
    Liefs uit Hoogeveen van Adri en Paula.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

maurits

Actief sinds 23 Sept. 2013
Verslag gelezen: 657
Totaal aantal bezoekers 22816

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2013 - 18 Juli 2014

Wereldreis 2013-2014

Landen bezocht: