Weekupdate 13 - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van maurits velpen - WaarBenJij.nu Weekupdate 13 - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van maurits velpen - WaarBenJij.nu

Weekupdate 13

Blijf op de hoogte en volg maurits

31 December 2013 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Dinsdag 24 dec 2013

Vroeg opstaan want we gaan de grotten van waitomo in. Daar gaan we 5 uur lang klimmen, onder watervallen kruipen, springen en door kleine gangen kruipen. Kortom een dag vol adrenaline!
Nadat we geluncht hebben zijn we verder gereden naar Taumarui om daar de nacht door te brengen. In de avond hebben we een filmpje gekeken en vroeg gaan slapen want het was een inspannende dag.

Woensdag 25 dec 2013

Na een rustig ontbijt zijn we verder gaan rijden naar New Plymouth. Hier hebben we the forgotten highway gereden. En forgotten it was. Er was bijna geen hond op de weg. We zelfs een kilometer of 10 op een zand/gravel weg moeten rijden! Hier hebben we helaas een lekke band gekregen maar gelukkig was er een aardige man die ons op weg heeft geholpen met het verwisselen van de band.
Uiteindelijk zijn we goed aangekomen in New Plymouth.
Op eerste kerstdag is alles dicht, zelfs de supermarkten. Wij hebben weinig eten dus kwam het er op neer dat we een mager kerst eten hadden.

Donderdag 26 dec 2013

In de morgen hebben we een wandeling gemaakt door de bush-bush vlak bij mount taranaki. Toen we uiteindelijk doorweekt en wel terug kwamen zijn we verder gereden naar Wanganui.
hier voor hebben we de Surf highway gereden. In Wanganui heb ik nog een kerstcadeau voor Maaike gekocht.
Verder hebben we niet al te veel gedaan en in de avond hebben we pasta gegeten en niet al te laat gaan slapen.

Vrijdag 27 dec 2013

Onze reis vervolgen wij naar Upper Hutt. Het laatste stuk van de weg waren alleen maar haarspeldbochten waar we dus niet harder dan 40 konden, maar toch goed aangekomen.
Later zijn we naar de hoofdstad gereden:Wellington.
Daar hebben we geluncht en daar de rest van de dag doorgebracht. In de avond zijn we terug naar Upper Hutt gereden en in de avond hebben we pannenkoeken gegeten!!

Zaterdag 28 dec 2013

De reden waarom we naar Upper Hutt zijn gegaan is dat hier veel Lord of the ring sets opgenomen zijn. Zo zijn we naar Rivendell gegaan. Helaas zijn na het filmen de sets weggehaald, maar we zijn er toch mooi geweest!
Toen we uitgekeken waren zijn we verder gaan rijden naar Napier.
We hebben toen een tussenstop gemaakt bij Tamata peak. Hier hebben we toen een fantastisch uitzicht gehad.
Na een reis van 4 uur zijn we goed aangekomen. Toen we uiteindelijk de camping hadden gevonden zijn we naar de stad gelopen om daar iets te drinken en daarna lekker uit eten te gaan.

Zondag 29 dec 2013

Eventjes een rustig dagje vandaag. We gaan rijden naar Taupo.
We dachten dat we niet hoefde te tanken maar toen we in Taupo aankwamen konden we denk ik geen 5 km meer rijden.
Gelukkig was er wel een pomp, maar de schrik zat er wel goed in.
Op ons gemak zijn we naar de camping gereden en hebben daar een buikspier kwartier gedaan want je merkt hoe snel het achteruit gaat.
In de avond hebben we lekker de bbq gebruikt en nog een film gekeken.

Maandag 30 dec 2013

We moeten redelijk vroeg opstaan want we gaan SKYDIVEN! Wij zijn van 12.000 feet gesprongen. Het eerste stukje is best eng maar daarna is het schreeuwen en genieten. Ook heb ik nog even de parachute "bestuurd". Toen we weer aan de grond stonden stroomde de adrenaline nog steeds door mijn lijf. Ik wil nog een keer!
Toen we uitgetrild waren zijn we met de camper naar Tauranga gegaan.
Daar hebben we de nacht doorgebracht en in de avond hebben we een strandwandeling gemaakt.

• 31 December 2013 - 10:14

Dea:

Hoi
    Het is maar goed dat jullie nu samen zijn 2 kunnen er meer onthouden dan 1 want wat een mooi / spannende dingen maken jullie mee ene 1e kerstdag zijn overal de winkels dicht hoor
    Nog even denk ik en dan komt Maaike weer terug dus nog genieten en een fijne jaarwisseling met of zonder oliebol
    Groet van ons Dea

• 31 December 2013 - 12:11

Theo Land:

Al die mooie plekje maken wel nieuwsgierig, jullie nemen toch wel foto's. Hebben wij straks wat te bekijken.
    Heb het goed samen.
    Gezellige jaarwisseling en mooie 2014.

groet Theo

• 03 Januari 2014 - 15:09

Claudia Sabine:

Hoi, de foto's vertellen genoeg. Springen uit 12.000 feet, wouw. Daar zou ik eerst nadenken voordat ik het ging doen. Gelukkig, jullie hebben het overleefd.
    Nog fijne tijd samen.
    Claudia Sabine

• 06 Januari 2014 - 13:18

Anita:

He HOI!!!
    Gisteren een paar van de vele foto's gezien van Maaike!!
    Super wat hebben jullie 2 mooie weken gehad, saampjes!!

Succes nu weer in je eentje..
    Groet van ons 3-tjes!