weekupdate 23 - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van maurits velpen - WaarBenJij.nu weekupdate 23 - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van maurits velpen - WaarBenJij.nu

weekupdate 23

Blijf op de hoogte en volg maurits

13 Maart 2014 | Argentinië, Buenos Aires

Dinsdag 4 mrt 2014

In de morgen heb ik mijn busticket voor morgen gekocht. In Argentinie is er nu zoiets dat het weekend tot dinsdag duurt. Dus niet veel shops waren open. Ik wilde een envelop naar Nederland sturen maar omdat het postkantoor ook dicht was ging dat niet. Wat ik al zei alles is zo wat dicht, behalve de supermarkt en dat komt goed uit, het avondeten moet nog gehaald worden. Verder was de dag rustig ook omdat er niet veel te doen is. Dus in de avond lekker koken en nog even mijn planning nalopen en eeen aantal dingen over Argentinie lezen.

Woensdag 5 mrt 2014

Ook een redelijk rustig dagje. Eerst heb ik geprobeerd om de envelop te sturen. Eerst was de envelop niet goed en daarna was er een te lange rij. Dus dat ging ook niet door. Daarna heb ik mijn was opgehaald en weer in m´n tas gepakt. En toen wachten tot 16.00 uur. De bus had een half uur vertraging. Dus rond middernacht ben ik goed aangekomen in Viedma. Ik had ook geen slaapplaats. En als ik toch goed aan het backpacken ben, dan vind ik dan moet je minimaal 1 keer in een busterminal geslapen hebben. Dus dat was mijn slaapplaats voor vannacht!

Donderdag 6 mrt 2014

Na een nacht van alleen maar gelegen te hebben en een beetje te hebben geslapen, heb ik in de ochtend mijn ticket naar BA gekocht. De bus vetrekt vanavond al! Dus gelijk de stad maar in gaan en zo veel mogelijk proberen te zien. Viedma heeft rivier Negro wat twee provinicies scheidt. Verder heeft Viedma een oud deel, wat ik heel erg mooi vond. Verder heb ik veel gelopen en ook veel gezien. Maar natuurlijk niet alles. En in de avond weer terug lopen naar de terminal en om 22.30 uur de bus in. Op naar de hoofdstad!!

Vrijdag 7 mrt 2014

Misschien dat jullie denken, wat gaat die Maurits snel en wat blijft hij kort op een plaats. Dat komt omdat ik iets langer in BA en Iguazu blijf. En later in Peru en Bolivia ga ik op tours wat ook weer meer dagen kost. Anyway, ik ben goed aangekomen in BA. Door een kleine mis communicatie met Thaddeus, hij is de broer van de trainer van Maaike, heb ik een geschreven in een mail. Ik heb gezegd dat ik zaterdag aankom in plaats van vandaag. Bij Thaddeus kan ik een paar nachten slapen. Maar na een beetje gepuzzel zijn we er toch uit gekomen, ik neem de metro naar zijn studentenhuis. Ook dat was een hele opgave. Na een paar keer te laat hebben uitgestapt, verkeerde kanten opgelopen ben ik toch bij Thaddeus aangekomen. We hebben een kleine kennismaking gehad want daarna ging hij naar zijn vriendin voor het weekend. Dus dat was ook wel raar dat ik hem maar een half uur ken en ik meteen 2 nachten in zijn bed kan slapen. Maarja ik vind het wel best! In de avond heb ik ook kennis gemaakt met de andere huisgenoten en de huisbaas. Wat een chille gast is die man. Gelukkig vind hij het ook goed dat ik in zijn huis slaap.

Zaterdag 8 mrt 2014

Na een heerlijke nachtrust ben ik rond 11 uur naar de stad gegaan om Lena uit Puerto Madryn weer te zien. Het was weer leuk en gezellig om elkaar weer te zien. We hebben de stad doorgelopen. Zij is al eerder en langer in BA dus zij weet wel waar het leuk is. Ook hebben we een Argentijnse vriend van haar bezocht, hij heeft ons ook veel van de stad laten zien. Ook zijn we bij een cematerio (begraafplaats voor familiegraven) geweest. Nou wat ik daar heb gezien is ook niet normaal. Sommige graven waren hoger dan ons woonkamer en groter dan onze serre!! In de avond hebben we gechilld en we wilden uitgaan. Maar omdat ik mijn lange broek niet aan had en ook vergeten was kwam ik de club niet in. Dus dan maar weer naar huis.

Zondag 9 mrt 2014

Na een relaxe nacht ben ik rond lunchtijd weer naar de stad gegaan. Thaddeus woont ongeveer 15 min met de metro van de stad. Lena en ik zijn naar ene markt gegaan waar ze alleen maar handgemaakte spullen verkochten. Ik geloof dat ik nog nooit zo´n lange markt gezien heb. De hele straat ´Defencia´ was overspoeld met mensen en leuke kraampjes. Ik vind het vooral mooi om te zien hoe creatief mensen kunnen zijn. Van bestek, een vork bijvoorbeeld, een armband te maken door middel van het te buigen. Gewoon geniaal! Ik moest ook eerder terug dan verwacht omdat Thaddeus kwam onverwachts eerder thuis. In de avond zijn Lena en ik uit eten geweest omdat het haar laatste nacht in BA is. Ook zijn we naar een club gegaan. Deze keer met lange broek, maar de muziek was echt bagger dus we waren blij dat het 05.00 uur was. Dan gaan de eerste metro´s weer rijden en kon ik lekker naar huis en moe en wel gaan slapen.

Maandag 10 mrt 2014

In de morgen heb ik een beetje uit kunnen slapen. Ik ben naar de stad gegaan om mijn ticket naar Iguazu te kopen. Ook ben ik een souveniershop ingegaan voor een patch. Ik vond die van Argentinie én Chili. Ik weer helemaal blij! Ik heb veel van de stad gezien. Maar het bezoek aan BA is wel een beetje kort. Als je de stad goed wilt zien moet je minimaal een maand daar zijn. Zoals ik al zei, ik heb veel gelopen en ook veel gezien. BA is een stad met veelzijdigheid. Je hebt dat ook wel in andere grote steden maar BA heeft het toch iets duidelijker. Je hebt de sloppenwijken in Boca en in San Telmo kan je weer heerlijk eten en drinken. Kortom ik heb me prima vermaakt in BA de afgelopen dagen! In de avond heb ik een super leuk gesprek met Thaddeus gehad want we hebben elkaar niet veel gezien of gesproken. We hebben het over van alles gehad, politiek, relaties, economie en het reizen!! En toen voordat we het wisten was het 22.30 uur en zijn we gaan eten en later nog gaan lekker gaan slapen.

  • 13 Maart 2014 - 17:35

    Claudia Sabine:

    Wat een geweldig verhaal. Een slapen in een busterminal. Je bent een echte backpacker aan het worden. En het bevalt je blijkbaar ook wel. Blijf ervan genieten en hou ons op de hoogte. Liefs.

  • 14 Maart 2014 - 02:17

    Marjolein:

    Ik ben echt zo jaloers op je! Als we allebei thuis zijn moeten we koffie drinken! Ben van plan om na australie dezelfde kant op te gaan :)

  • 14 Maart 2014 - 10:19

    Peter:

    Maurits. Elke week kijk ik weer uit naar je reisverslag van de week. Die van de afgelopen week was ook weer bijzonder en geeft een mooi beeld hoe je zo de week doorkomt, wat je meemaakt, hoe je je weet te redden in BA. Prachtig. Vanochtend (het is nu vrijdag en mistig!) liet ik dat op me inwerken en moest ik denken aan het boek van Hector Malot: "Alleen op de wereld". Dat zal je wel niets zeggen en waarschijnlijk de meeste leeftijdsgenoten van je ook niet maar dat boek gaat over een jongen (Rémi) die samen met een artiest de wereld (Frankrijk en Engeland!) rondzwerft en zich in allerlei omstandigheden heel goed weet te redden. Belangrijk overeenkomst met jouw reis is dat er vele ontmoetingen zijn met vele mensen en op vele plekken; belangrijk verschil is dat jij uit vrije wil die reis maakt en Rémi niet en natuurlijk ook dat de wereld groter is dan alleen maar Frankrijk en Engeland.
    "Alleen op de wereld": je geeft daar je eigen invulling aan en jouw boek is net zo boeiend als dat van Hector Malot!
    Prettige reis verder.
    Peter


  • 14 Maart 2014 - 22:44

    Irma:

    Superleuk om te lezen dat je zoveel verschillende ervaringen opdoet; wat verrijkend voor je verdere leven! En wat ben ik benieuwd naar je foto's....
    Mocht er straks geen ruimte meer in de rugzak zijn voor souvenirs, buig je gewoon thuis even een vork tot armband ;-)
    Jammer dat ze jouw benen niet mooi genoeg vonden in die club; na al dat rondlopen moeten die er toch goed uitzien, niet?
    Heel veel plezier bij je volgende stappen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

maurits

Actief sinds 23 Sept. 2013
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 22774

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2013 - 18 Juli 2014

Wereldreis 2013-2014

Landen bezocht: