Weekupdate 35 - Reisverslag uit Toronto, Canada van maurits velpen - WaarBenJij.nu Weekupdate 35 - Reisverslag uit Toronto, Canada van maurits velpen - WaarBenJij.nu

Weekupdate 35

Blijf op de hoogte en volg maurits

03 Juni 2014 | Canada, Toronto

Dinsdag 27 mei 2014

Eind van de morgen ben ik terug naar Leon gegaan. Daar ben ik terug naar het hostel gegaan waar ik eerst was. Toen ik voor lunch naar buiten ging zag ik dat een bar afgebrand was. Ik had het idee om daar de CL finale te gaan kijken, het is op zaterdag gebeurt, dus maar goed dat ik er niet was. Ik heb mijn lunch bij het plein gegeten en mensen gekeken natuurlijk! De schoolkinderen hebben allemaal uniformen aan en dat heeft wel wat hoor. Verder was het een rustig dagje en in de avond even een snelle hap eten en pitten.

Woensdag 28 mei 2014

Om 10.30 uur werd ik opgehaald door een taxi om me naar de terminal te gaan. Eerst haalden we nog iemand anders op. En toen een lange busreis voor de boeg, bestemming: Guatemala! Het grappige was toen we de grens van El Salvador overgingen dat we geen stempel kregen. Alleen als je via de lucht het land binnenkomt krijg je een stempel. Ik ben rond 05.00 uur in de volgende morgen goed in de hoofdstad aangekomen.

Donderdag 29 mei 2014

Een beetje uitslapen was wel op z'n plaats. Ze zeggen dat Guatemala niet de veiligste plek is, maar ja volgens mij was Nicaragua dat ook niet en dat heb ik ook overleeft. Begin van de middag ben ik toch naar buiten gegaan. Bij het centrale plein ben ik gaan zitten, komt er weer iemand mij een tour aanbieden. We waren nog geen minuut aan het lopen zegt de man:'je bent niet erg blij'. Zeg ik:'klopt, je komt ongevraagd mij dingen aansmeren'. 'Goodbye' zei hij en ging weg. Ik ben er zo klaar mee, met mijn hoofd zit ik al in het vliegtuig naar Canada! Maar nog even doorbijten en dan is het werkelijkheid. Verder heb ik het een en ander gezien en in de avond heb ik heerlijk 'straat voedsel' gegeten. Uiteindelijk ben ik met een erg volle maag, tevreden en wel, naar bed gegaan.

Vrijdag 30 mei 2014

Aan her begin van de middag ben ik met de bus naar Antigua gegaan. Het woord zegt het al: het is een oud stadje. Het doet me denken aan het dorpje Pucon in Chili. Een mooie stad met veel outdoor opties. Ik heb een aantal ruïnes gezien en natuurlijk door de stad gelopen. Toen ik het wel weer genoeg vond ben ik met de bus terug naar de hoofdstad gegaan. In het hostel heb ik nog even gelegen voordat ik boodschappen ga doen. Tijdens het koken ontmoette ik een Amerikaan en samen hebben we gegeten en veel gepraat.

Zaterdag 31 mei 2014

De laatste volle dag in Midden Amerika. In de morgen ben ik naar de kapper geweest, maar alleen om mijn hoofd kort te scheren, niet de baard. Je kan je voorstellen dat het er grappig uit ziet. Later heb ik het wel in verschillende stylen gestyld, en uiteindelijk helemaal afgeschoren. In de avond ontmoette ik een jongen en een meisje uit The States. Samen hebben we gegeten en later zijn we met een grote groep uit gegaan. Helaas sluiten de clubs om 1 uur hier, dus ik moest nog een paar uur wachten tot mijn vlucht ging. (Ik heb expres geen bed gereserveerd want voor die paar uurtjes slapen is het niet waard)

Zondag 1 juni 2014

Om 6.40 ging mijn vlucht naar El Salvador maar omdat de vlucht vertraging had werden de mensen met een overstap op een andere vlucht gezet. Het was een beetje krap maar ik heb mijn vlucht naar Toronto gehaald. Eenmaal aangekomen moest ik wachten op mijn tas, en bij wachten bleef het ook. Wat blijkt is dat mijn tas nog in Guatemala is. Nu zit ik er echt mentaal doorheen. De reden dat mijn tas is achtergebleven is dat mijn tas het vliegtuig of wel kop of staart zwaar maakt. Dus hebben ze die maar achtergelaten. Het goede nieuws is dat mijn tas morgen naar het hostel gestuurd wordt. Ondertussen ben ik naar het hostel gegaan, heb snel wat gegeten en ben gaan slapen. Wat na een nacht niet slapen is dat wel nodig!

Maandag 2 juni 2014

In de morgen heb ik Scott uit Schotland ontmoet. Samen zijn we de stad gaan verkennen. Ook hebben we kaartjes gekocht voor een honkbal wedstrijd op vrijdag! Zoals ik al zei: veel gezien, de CN tower, het stadium en we hebben een tour door de bierbrouwerij gedaan wat erg interessant was. Verder hebben we ook een beetje relax gedaan. En in de avond hebben we meegedaan aan een quiz in het hostel, samen met 3 meiden van het hostel. Super gezellig, veel gelachen en gepraat. En mijn tas is gelukkig ook in het hostel!!

  • 03 Juni 2014 - 18:11

    Tineke:

    Het laatste continent, weer een heel andere wereld dan de afgelopen 4 maanden. Het gaat nu snel, geniet er nog lekker van. Ook hier weer vast erg mooie dingen om te ontdekken.
    Xx Tineke

  • 04 Juni 2014 - 13:41

    Dea:

    Hoi Maurits,

    Nog niet gaan aftellen hoor lekker blijven genieten met of zonder baard hoorde van Claudia dat de baard er weer af is , Dan herkennen je ouders en zus je meteen weer , en kun je gaan vertellen
    en met elkaar gaan genieten compliment aan je voor je trouwe verslagen .
    groet Dea

    ,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

maurits

Actief sinds 23 Sept. 2013
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 22738

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2013 - 18 Juli 2014

Wereldreis 2013-2014

Landen bezocht: