Weekupdate 1 - Reisverslag uit Sydney, Australië van maurits velpen - WaarBenJij.nu Weekupdate 1 - Reisverslag uit Sydney, Australië van maurits velpen - WaarBenJij.nu

Weekupdate 1

Blijf op de hoogte en volg maurits

07 Oktober 2013 | Australië, Sydney

Dinsdag 1 oktober 2013

Vandaag is het dan zover. Mijn wereldreis gaat beginnen. Ik had eerlijk gezegd niet gedacht dat het afscheid op Schiphol zo zwaar zou gaan vallen. Eenmaal in het vliegtuig zag je meteen wie backpacker is en wie niet. Ook kon je films kijken in ht vliegtuig. Ik denk dat ik in die 2 dagen nog nooit zoveel films heb gezien (6!).

Woensdag 2 oktober 2013

Bij aankomst in Bangkok moest ik gelukkig maar 1 uurtje wachten. Daarna ging de vlucht weer door naar Taipei. Ook daar moest ik overstappen maar dit keer met 10 uur. Hier heb ik aan twee andere backpackers gevraagd wat zij gingen doen in de tussentijd. Uiteindelijk zijn we met z'n drieën de bus ingegaan en naar de stad gereden. We hebben daar lekker kunnen eten en hebben ook redelijk wat gezien, onderandere de Taipei 101.

Donderdag 3 oktober 2013

Gezond en wel (gigantische jetlag) ben ik aangekomen in Sydney. Niet echt een warm ontvangst aangezien het regende daar. Gelukkig stond Raymond (neef) mij op te wachten en samen zijn we even de stad in gegaan. Toen ik zei dat ik best moe was zijn we naar het appartement gegaan waar Raymond en zijn vriendin Kimberley verblijven. Daar hebben we weer een film gekeken maar na een minuut of 10 ben ik in slaap gevallen. In de avond zijn we naar de haven darling harbour gegaan en hebben daar een lekkere cocktail gedronken.

Vrijdag 4 oktober 2013

Vandaag ben ik voor het eerst alleen de stad in gegaan. Raymond en Kimberley zijn naar stage dus sta ik er helemaal alleen voor. Deze stad is ongelofelijk groot in vergelijking met Nederland. Omdat er ook zo groot is ben ik ontelbaar vaak fouten gelopen of heb ik rondjes gelopen. Gelukkig kon ik de weg dan toch vonden door mijn lonley planet boek te gebruiken met de kaart die erin zit. Ook ben ik langs het wake up hostel gelopen om te kijken hoe dat eruit ziet.

Zaterdag 5 oktober 2013

Vandaag is de eerste echt warme dag (27 graden). Raymond Kim en ik zijn met de ferry naar manley gegaan. Manley is een mooie wijk net buiten Sydney. Daar zijn we naar Sydney harbour national park gegaan. Daar op het uiterste puntje van manley (north head) stonden we met uitzicht over de zee en aan de andere kant uitzicht over de stad. In de avond was er een mooi vuurwerk van de navy omdat er een fleet review was.

Zondag 6 oktober 2013

Het is vandaag nog warmer dan gister (30 graden). Aan de way of life kan ik wel wennen. Alles is zo rustig dus no worries mate. Vandaag heb ik mijn hostel geboekt aan Pitt street dus het wake up hostel. Ook heb ik daar gevraagd of ze daar werk voor me hadden. Dat hadden ze waarschijnlijk wel maarde manager zou pas maandag er weer zijn. Ik ben ook langs darling harbour gegaan bij de bars om te vragen of ze er een job voor me hadden. Dat hadden ze wel maar je moet een rsa hebben. Een rsa is een bewijs dat je legaal alcohol aan mensen mag schenken.
Nu ik dit allemaal aan het schrijven ben zit ik in de zon in het park bij darling harbour. Nu heb ik tijd voor mezelf en realiseer me pas echt dat ik aan de andere kant van de wereld zit en dat ik de mensen thuis wel begin te missen.

Maandag 7 oktober 2013

Vandaag zit ik voor het eerst in een hostel. Best wel spannend. Ook heb ik weer gevraagd voor een baantje maar de manager is er pas morgen weer dus heb mijn cv achter gelaten. Ook ben ik door de stad gelopen om te kijken of er ergens nog werk voor me is maar helaas niets.

  • 07 Oktober 2013 - 08:59

    Dea:

    Hoi maurits
    Zo de eerste week zit er op en dat klinkt al goed geniet verder en ik lees graag de volgende verslagen
    groet
    Dea

  • 07 Oktober 2013 - 09:01

    Patrick:

    Klinkt goed man, geniet ervan.

  • 07 Oktober 2013 - 11:27

    Theo Land:

    Hoi Maurits,

    Ziet er zonnig en relaxed uit. Super dat je je dit doet. Net een droom voor velen van ons. Jij leeft hem. Dank voor je verslag, leuk om te lezen.

    Groet Theo

  • 07 Oktober 2013 - 11:27

    Theo Land:

    Hoi Maurits,

    Ziet er zonnig en relaxed uit. Super dat je je dit doet. Net een droom voor velen van ons. Jij leeft hem. Dank voor je verslag, leuk om te lezen.

    Groet Theo

  • 07 Oktober 2013 - 11:30

    Theo Land:

    Hoi Maurits,

    Ziet er zonnig en relaxed uit. Super dat je je dit doet. Net een droom voor velen van ons. Jij leeft hem. Dank voor je verslag, leuk om te lezen.

    Groet Theo

  • 07 Oktober 2013 - 12:26

    Claudia Sabine:

    Mau, leuk om je verhalen te lezen en te merken, dat je ervan geniet. Het is toch maar wat dat je 16.000 km verderop bent. Liefs. Mutti

    l

  • 07 Oktober 2013 - 20:49

    Irma:

    Na een lange vlucht is het avontuur nu echt begonnen... leuk om te lezen. veel plezier!!
    lfs Irma

  • 13 Oktober 2013 - 12:04

    Sijmen En Maria:

    Hoi Maurits,

    Mooi dat je je draai al een beetje gevonden hebt. Begrijpelijk dat het even wennen is als je er ineens alleen voorstaat. We zijn ervan overtuigd dat het je lukt om een job te vinden en daardoor ook veel contacten met de lokale mensen te leggen.
    De temperatuur daar staat ons wel aan. 30 graden... Hier is het 13 en er is vandaag voor ons gevoel wel 300 mm regen gevallen...

    Veel succes met je verdere reis, we blijven je volgen.

    Maria en Sijmen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

maurits

Actief sinds 23 Sept. 2013
Verslag gelezen: 491
Totaal aantal bezoekers 22771

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2013 - 18 Juli 2014

Wereldreis 2013-2014

Landen bezocht: