Weekupdate 8 - Reisverslag uit Cairns, Australië van maurits velpen - WaarBenJij.nu Weekupdate 8 - Reisverslag uit Cairns, Australië van maurits velpen - WaarBenJij.nu

Weekupdate 8

Blijf op de hoogte en volg maurits

26 November 2013 | Australië, Cairns

Dinsdag 19 nov 2013

Na een busreis van 12 uur ben ik goed aangekomen in Airlie beach. Ik heb in elk geval kunnen slapen in de bus. Bij aankomst heb ik eerst een wandeling gemaakt door her dorp, kom ik een meisje tegen die ik in Surfers Paradise ontmoet heb. Even later tijdens het eten kom ik een andere meisje tegen waar ik de week heb doorgebracht in Noosa. Wat een kleine wereld. In de avond heb ik met hen wat gedronken.

Woensdag 20 nov 2013

Na een rustig ochtendtje moest ik om 15.00 uur bij de bus staan die ons naar de marina zal brengen. Bij aankomst moesten we even wachten voordat we de boot op konden. Eenmaal op de boot werden de huisregels uitgelegd. Daarna zijn we gaan varen, helaas wel met de motor. Na een uur of 2 varen zijn we voor anker gaan liggen en hebben daar de nacht doorgebracht.

Donderdag 21 nov 2013

Vroeg opstaan. Om 6.00 uur zijn we uitgevaren. De eerste stop: Whiteheaven beach. De naam maakt het ook waar. Het zand is zo puur dat het het puurste zand ter wereld is. Daarna zijn we verder gezeild naar een plek waar moeilijk veel vissen waren. Daar hebben we ook gesnorkeld. Het was echt super mooi en dit is nog niet eens de Great Barrier reef. Dus ik kijk er erg naar uit om te duiken in Cairns.

Vrijdag 22 nov 2013

Ook weer vroeg opstaan. Niet lang nadat we uitgevaren zijn stopten we alweer om te snorkelen. Het is echt onbeschrijfelijk mooi. Toen we klaar waren mochten we met een touw van de boot springen! En daarna begon de terugreis. Rond 12.00 uur zijn we aangemeerd en zijn we ook uitgenodigd voor een after party. Dat was ook het avond programma.

Zaterdag 23 nov 2013

Het regent, het regent, de palmbomen worden nat. Erg vervelend weer vandaag. Ik heb daarom ook niet zoveel kunnen doen. In de morgen heb ik een vriendin uitgezwaaid en in de avond heb ik geprobeerd op tijd te slapen maar helaas waren er feestgangers in de kamer.

Zondag 24 nov 2013

Lekker een dagje aan de lagoon. Het grappige is dat ik elke keer weer dezelfde mensen tegen kom omdat zij ook naar 'boven' reizen. Deze keer kwam ik het Franse koppel tegen, we waren in dezelfde Fraser island tour. In de avond heb ik mijn spullen gepakt want morgen is mijn laatste busreis in Australië naar Cairns.

Maandag 25 nov 2013

In de ochtend met de bus gegaan. Helaas had deze vertraging waardoor we wel erg laat aankwamen. Gelukkig kon ik het hostel nog wel in. Wat ook jammer is is dat het nat seizoen hier begonnen is. Dus ik hoop dat het woensdag droog blijft want dan ga ik duiken.

  • 26 November 2013 - 12:02

    Dea:

    Nou als eerste een reactie Ja snorkelen wat een ervaring he en wat is de wereld mooi onder water als ik zo je verhalen lees dan is het of ik lotte hoor , die kwam ook nog wel eens bekende tegen
    Dus bijna afscheid van Australie , maar nog zo veel te gaan groet Dea

  • 26 November 2013 - 19:13

    Claudia Sabine:

    Wat leuk! Elke dinsdag weer een verslag van je en het enthousiasme straalt ervan af. Geniet nog van de laatste dagen Australie. Groetjes Claudia Sabine

  • 29 November 2013 - 15:23

    Astrid:

    Hey Maurits, wat heb je al veel gezien en gedaan. Super hoor! Raymond en Kim zijn inmiddels ook met hun reis begonnen en zijn nu in Tasmanië.
    Ik blijf je volgen hoor. Groetjes van Astrid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

maurits

Actief sinds 23 Sept. 2013
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 22768

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2013 - 18 Juli 2014

Wereldreis 2013-2014

Landen bezocht: