Weekupdate 14 - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van maurits velpen - WaarBenJij.nu Weekupdate 14 - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van maurits velpen - WaarBenJij.nu

Weekupdate 14

Blijf op de hoogte en volg maurits

07 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Paihia

Dinsdag 31 dec 2013

Vroeg opstaan want we gaan naar Matamata naar de Hobitton. Het was er erg mooi en groot. Het was vooral gaaf om te zien hoe hier de lord of the rings en the hobbit zijn opgenomen. Nadat de tour klaar was zijn we doorgereden naar Rotorua. En wat stonk het hier naar rotte eieren. Dat komt door de geisers die hier zijn. Hier hebben we ook oud en nieuw gevierd. Rond half 10 zijn we naar een groot grasveld gegaan waar ze een film draaiden. En om 12 uur was er een groot vuurwerk, wat natuurlijk super gaaf was.

Woensdag 1 jan 2014

Na een kort nachtje zijn we brak en wel naar Coromendel gereden. Na 3 uur gereden te hebben zijn we goed aangekomen in het dorpje. We hebben in het dorpje lekker geluncht. In de avond hebben we een film gekeken en zijn we een berg opgelopen om de zonsondergang te zien.

Donderdag 2 jan 2014

In de ochtend zijn we vroeg opgestaan om terug naar Auckland te gaan. Eerst zijn we nog Mt Eden op gegaan. Om 1 uur moesten we ons 5 sterrenhotel in leveren. Daarna zijn we met de bus naar het centrum gegaan. In de namiddag hebben we lekker iets gedronken en zijn we in de avond lekker uit eten geweest.

Vrijdag 3 jan 2014

Helaas komt aan alles een einde. Zo ook onze vakantie. In de ochtend hebben we lopend de stad bekeken en lekker aan het water gezeten. In de avond ben ik met Maaike meegegaan naar het vliegveld. En ja afscheid nemen dat went nooit. Maar wat een geweldige 2 weken hebben we gehad!!

Zaterdag 4 jan 2014

Het normale leven als backpacker gaat weer verder. Vanaf de 20ste kan ik weer werken totdat ik naar Chili ga. Tot die tijd heb ik besloten om naar het noorden te reizen. De busreis naar Paihia heb ik geboekt. Verder heb ik in een bar gezeten waar ze tennis uitzenden. Daar heb ik gezeten totdat het tijd was om naar bed te gaan.

Zondag 5 jan 2014

In de morgen heb ik even contact met Maaike gehad. Gelukkig heeft ze een goede reis gehad. Ook heb ik nog contact met het thuisfront gehad over de reis in Canada. Daar reis ik 3 weken met de familie mee! Verder ben ik natuurlijk weer te vinden in de bar waar het tennis is. De finale van Brisbane heb ik gezien. Als de Australian open is kan ik het beter volgen dan thuis in verband met het tijdsverschil.

Maandag 6 jan 2014

Uitchecken op een normalen tijd. Om 10.30 gaat mijn bus naar Paihia. Na een redelijke busreis ben ik in de namiddag goed aangekomen. Ik ben meteen het dorpje ingegaan om te verkennen waar ik terecht ben gekomen. Daarna ben ik nog gaan hardlopen en een buikspier kwartier gedaan. Toen ik later lekker gegeten heb ben ik op mijn bed gaan zitten en een beetje een route uitgestippeld waar ik heen wil in Zuid Amerika.

  • 07 Januari 2014 - 10:18

    Claudiaa Sabine:

    Afscheid nemen is zeker niet gemakkelijk; maar je hebt de draad al weer opgepakt. Kijk terug op de mooie tijd en ga weer genieten.
    Liefs
    Claudia

  • 07 Januari 2014 - 17:16

    Dea:

    Hoi Maurits
    De allerbeste wensen voor het mooie nieuwe jaar , een jaar wat voor jou lang in je herinnering zal zijn want de start is weer mooi zo te lezen Fijn dat jullie het samen ook zo goed hebben gehad
    Geniet verder en tot het volgende verslag
    Dea

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

maurits

Actief sinds 23 Sept. 2013
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 23600

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2013 - 18 Juli 2014

Wereldreis 2013-2014

Landen bezocht: