Weekupdate 21 - Reisverslag uit Pucón, Chili van maurits velpen - WaarBenJij.nu Weekupdate 21 - Reisverslag uit Pucón, Chili van maurits velpen - WaarBenJij.nu

Weekupdate 21

Blijf op de hoogte en volg maurits

26 Februari 2014 | Chili, Pucón

Dinsdag 18 feb 2014

In de morgen heb ik boodschappen gedaan. Ik wil wel iets te eten hebben in de bus. Want in de middag ben ik met de bus naar Pucon gegaan. De busreis was niet al te bijzonder. In de avond ben ik aangekomen. En dan maar op zoek naar het hostel. Eenmaal gevonden, moest ik nog avond eten maar eerst moest dat nog gekocht worden. Het hostel wordt gerund door een Nederlands-Chileens paar. De medewerkers waren ook Nederlands dus dat was wel toevallig. Zij hebben mij uitgelegd wat er allemaal te doen is en wat de huisregels zijn. En toen lekker gaan slapen, zo'n busreis van 6 uur hakt er wel in.

Woensdag 19 feb 2014

Gelukkig kon ik een beetje uitslapen, ook al gingen er vrij vroeg mensen weg. Eerst heb ik bij de VVV een kaart gehaald. Ik ben nog steeds op zoek naar een padge van de Chileense vlag. Dus die ben ik gaan zoeken, helaas zonder succes. Verder ben ik naar het hoogste punt van het dorp gelopen. Pucon lijkt erg op een Oostenrijks bergdorpje. De stijl van de gebouwen is bijna hetzelfde. En het is er erg knus en het geeft een warm gevoel. En ook nog omringt door bergen en meren. Ik voel me nu al helemaal thuis. In de avond heb ik met wat vrienden van het hostel wat gedronken en samen hebben er ook lekker gegeten.

Donderdag 20 feb 2014

Ik moest best vroeg opstaan want om 6.30 uur werden we opgehaald om de vulkaan Villarrica te beklimmen. Eerst moesten wel de rugzakken en schoenen gepast worden. Daarna zijn we met de auto naar de parkeerplaats aan de voet van de vulkaan gegaan (1500 m). En dan naar boven lopen. In het begin is het lopen best zwaar. Je loopt op grind dus je voet glijd de hele tijd weg en dat kost meer energie dan nodig. Maar het laatste stuk was op ijs. Dus dat ging wat makkelijker. Na iets meer dan 3 uur lopen hebben bereikten wij de top (2860 m). De vulkaan is nog steeds actief dus er kwam rook uit de krater! Op het hoogste punt had je echt de beste 360 graden view. Ik was/ben een gelukkig mens. De terugweg was niet alleen lopen. Op het ijs gingen we naar beneden sleeën!! Het was wel grappig om in de zomer wintersport te doen. Na ongeveer een uur kwamen we weer bij de parkeerplaats aan. Eenmaal terug in het hostel hebben we met de groep een biertje gedronken voordat we gingen eten. In de avond heb ik heerlijk gegeten en ook vroeg gaan slapen. Je begrijpt wel waarom.

Vrijdag 21 feb 2014

In de morgen moest ik alweer de volgende bus nemen naar Puerto Montt. De busreis is niet heel interessant. In de middag ben ik goed aangekomen. Eerst moest ik een slaapplaats vinden. Eenmaal gevonden, ben ik de stad in gegaan. Puerto Montt is een leuk vissersdorp met veel mogelijkheden. Zo heb je een markt waar ze alleen maar hand gemaakte spullen verkopen, je hebt de zee en een eiland om te ontdekken. Eerst moest ik nog avondeten kopen. Dus in de avond heb ik gekookt. En als opnieuw beginnende backpacker stelt dat niet zoveel voor.

Zaterdag 22 feb 2014

Gelukkig heb ik een beetje uit kunnen slapen. Daarna heb ik weer de zoektocht naar de padge voort gezet. En ik kan em maar niet vinden! Dus ik heb op het internet gezocht. Daar hebben ze ze wel, maar het is toch anders als je het hier koopt. Ook heb ik mijn ticket naar de volgende bestemming gekocht. Helaas gaat deze maandag pas dus ik zit hier een soort van vast. Maar niet getreurd, er is van alles te doen. Zo ben ik naar de Plaza de Armas gegaan, die ze in elke stad hebben, en voor de rest lekker relax gedaan. In de avond heb ik weer gekookt en voor de rest rustig aan gedaan. Moet tenslotte wel op m'n gezondheid letten!

Zondag 23 feb 2014

Hier in Puerto Montt heeft iedereen brak dag op zondag. Niets is open! Behalve de supermarkt, waar ik toch avondeten moet halen. Voor de rest was het vrij rustig. Lekker de zoute wind van de zee inhaleren, de vissen zien zwemmen. Het was weer helemaal top! Zoals ik al zei moest ik toch in de supermarkt zijn. Morgen heb ik een lange busreis naar Coyhaique. Volgens de Lonely Planet is het 20 uur, dus we zullen het wel zien. In de avond is er niet veel bijzonders gebeurt.

Maandag 24 feb 2014

In de late ochtend ben ik met de bus naar Coyhaique gegaan. En inderdaad, de reis duurt 20 uur. Ik weet wel hoe dat komt, ik heb al heel wat Argentijnse lucht ingeademd. Juist ja, de bus is via Argentinië gegaan en vlak voor Coyhaique Chili weer in. Dus mijn paspoort heeft weer veel stempels erin staan. Ook zijn we door een national park gereden. Te mooi om waar te zijn, water zo blauw dat de bergen op de achtergrond in het water weerspiegeld! Om verliefd op te worden. Verder doe je niet veel dan films kijken, muziek luisteren en proberen te slapen.

  • 26 Februari 2014 - 01:19

    Patrick:

    Klinkt weer nice man geniet ervan. Het begint al weer op te schieten voor je groetjes pet/Miek

  • 26 Februari 2014 - 10:09

    Claudia Sabine:

    Hoi Mau (rits), wat is het voor ons thuisfront toch leuk om te lezen, hoe je met volle teugen geniet. Geweldig.
    ga zo door! en laat ons deelgenoot zijn door je verslagen en de volwassen gesprekken via Skype.
    Liefs en knuffel!

  • 26 Februari 2014 - 21:40

    Dea:

    mooi man wat je weer allemaal doet . de plaatsen die je noemt heb ik al eens eerder gehoord en gelezen , sleeen in de zomer hoe cool ga zo door , ik vind het allemaal leuk om te lezen
    groet
    Dea

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

maurits

Actief sinds 23 Sept. 2013
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 22757

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2013 - 18 Juli 2014

Wereldreis 2013-2014

Landen bezocht: