Weekupdate 20 - Reisverslag uit Chillán, Chili van maurits velpen - WaarBenJij.nu Weekupdate 20 - Reisverslag uit Chillán, Chili van maurits velpen - WaarBenJij.nu

Weekupdate 20

Blijf op de hoogte en volg maurits

18 Februari 2014 | Chili, Chillán

Dinsdag 11 feb 2014

Een lekker dagje op school gehad. Elke dag leer ik weer nieuwe woorden maar de grammatica blijft een moeilijk iets. Ook kan ik nog niet een gesprek met de leraar doen. Als hij iets vraagt dan geef ik alleen het antwoord maar niet alles wat ik wil zeggen. Dat is dus de volgende stap. Na school zijn Felix en ik naar Estadio National gegaan. We willen tickets kopen voor de voetbalwedstrijd van donderdag. Helaas was de ticketshop gesloten maar de bewaker zei dat we morgen terug moeten komen voor de tickets. In de avond heb ik niet zo heel veel gedaan. Beetje leren en lekker slapen.

Woensdag 12 feb 2014

De afgelopen dagen heb ik me niet zo lekker gevoeld. Ik had erg last van mijn buik. Ik denk dat het komt doordat ik de afgelopen dagen 3 warme maaltijden op een dag at en dat mijn darmen dat niet konden handelen. Ook de bereidingswijze van het eten is weer heel anders. Op school ging het goed. We zijn weer naar een bieb geweest. Wat erg interessant was. Toen hebben Felix en ik geluncht en rond 4 uur hebben we met Luis en 2 andere amigos een lekker pilsje gedronken. In de avond was weer een gratis entree en gratis drinken in een club. Wat uiteraard ook erg gezellig was.

Donderdag 13 feb 2014

In de morgen hadden we natuurlijk weer school. Ook al komt het bijna ten einde, ik heb wel het idee dat ik elke dag weer wat leer. Maar het toepassen van de juiste grammatica.... tsja. Na schooltijd zijn Felix en ik naar de VVV gegaan om te vragen voor de voetbaltickets. Het probleem is dat we geen RUT nummer hebben. Wat alleen voor Chilenen is. Maar uiteindelijk hebben we een toeristen nummer gekregen. Dus in de avond zijn we naar een voetbalwedstrijd in Chili gegaan!!! Wat een geweldige sfeer, de hele wedstrijd lang. En de thuisploeg heeft gewonnen dus een groot feest in de metro.

Vrijdag 14 feb 2014

De laatste schooldag is aangebroken. We hebben natuurlijk wel wat gedaan. Dus het laatste deel van het werkboek afgemaakt. Toen de les afgelopen was, was er een ceremonie voor de mensen die ermee gingen stoppen. Hier kregen we een certificaat dat er een Spaans talencursus gevolgd hadden. Daarna moesten Felix en ik bustickets hebben. En later ook lekker geluncht. Bij thuiskomst waren 2 Nederlandse meiden gearriveerd. We hebben wat gekletst en in de avond zijn we na het avondeten naar school gegaan voor een feestje op het dakterras. Wat natuurlijk erg gaaf was, en ook best laat werd.

Zaterdag 15 feb 2014

De tweede poging om te gaan trekken in de Andes. Gelukkig was er al iemand dus ik wist dat ik op tijd was. In het busje heb ik gelukkig was slaap in kunnen halen. En toen we er uiteindelijk waren had ik genoeg energie om 4 uur de berg op te lopen. Het tempo lag niet erg hoog vanwege de verschillende niveaus. Toen we bij een mooi bergmeer aangekomen waren hebben we eerst geluncht. Toen we verder wilde gaan begon het te onweren en hebben we besloten om terug te gaan. Van de terugreis weet ik ook niet zoveel meer want ik sliep wel lekker. In de avond heb ik besloten om niet mee uit te gaan. Ik moest naar mijn lichaam luisteren, die is namelijk erg moe van de afgelopen weken.

Zondag 16 feb 2014

Na twee inspannende weken zit mijn verblijf bij Gloria erop. In de morgen heb ik de laatste spulletjes bij elkaar gepakt en toen heeft Gloria me naar de metro gebracht. Gloria had het best lastig met het loslaten van haar kindje. Maar dat hoort er allemaal bij. Bij de terminal heb ik nog een ticket Chillan - Pucon gekocht. En toen 5 uur de bus in. Eenmaal aangekomen in Chillan moest ik natuurlijk een slaapplaats vinden. In hostal Chillan kon ik terecht maar het is meer een klein hotelletje. Ook heb ik het dorpje verkend en in de avond lekker gegeten en op tijd naar bed gegaan. Want slaap heb ik nu toch wel hard nodig.

Maandag 17 feb 2014

Gelukkig heb ik een beetje uit kunnen slapen. Eerst heb ik een kaart bij de VVV gehaald. En dan maar lopen! Eerst Plaza de Armas. Dat is meer het centrum van de stad. Ook de kathedraal was dichtbij dus daar ben ik ook nog even in geweest. Bij de plaatselijk markt heb ik geluncht en en er ook nog even doorheen gelopen. Daar heb ik redelijk cheap appels gekocht. En verder mijn plannen gemaakt voor de komende dagen. In de avond heb ik een beetje rond gelopen en ook avond gegeten. Op tijd naar bed was ook aan de orde voor deze avond.

  • 18 Februari 2014 - 19:59

    Lotte:

    Klinkt goed Maurits! Als je in Pucon bent; zeker de vulkaan gaan beklimmen! Niet zo vermoeiend en super gaaf! En helemaal als je op een kontsleetje er weer af mag! Zo gaaf :) Enjoy!!

  • 20 Februari 2014 - 13:39

    Irma:

    Weer een heel andere ervaring dat Zuid-Amerika, niet? Gaandeweg zal hopelijk het Spaans spreken ook beter gaan; blijven oefenen :-))
    Neem je rust nu het kan, en geniet van de nieuwe avonturen. De omgeving is prachtig, zo te zien op de foto's. Veel plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

maurits

Actief sinds 23 Sept. 2013
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 22778

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2013 - 18 Juli 2014

Wereldreis 2013-2014

Landen bezocht: