Weekupdate 19 - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van maurits velpen - WaarBenJij.nu Weekupdate 19 - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van maurits velpen - WaarBenJij.nu

Weekupdate 19

Blijf op de hoogte en volg maurits

11 Februari 2014 | Chili, Santiago de Chile

Dinsdag 4 feb 2014

Weer een gezellige dag op school. Gelukkig zit ik niet de hele dag op school, 9 tot 13. Na de koffiepauze zijn we met de klas, die maar uit 3 leerlingen bestaat, de stad in gegaan voor een beetje praktijkles. We zijn naar een open bibliotheek gegaan. Ik de bieb hadden ze erg veel verschillende boeken, van kinderboeken tot oorlogsboeken. Zelfs boeken die in Europa verboden zijn. Bijvoorbeeld Mein Kampf van Adolf Hitler. Als mijn Spaans nog beter wordt ga ik het boek wellicht kopen. Nadat de les afgelopen was zijn Felix, Florian en ik gaan lunchen. Daarna zijn we onze eigen weg gegaan. Aangezien het erg warm was vandaag vond ik gelukkig verkoeling in het zwembad.

Woensdag 5 feb 2014

Het vroege opstaan en laat naar bed wil nog niet echt wennen. De tijden van de bussen worden nergens aangegeven dus soms ben ik iets te laat op school. Maar volgens mij is te laat komen en lui zijn aan de dagelijkse orde in Santiago. Het luisteren naar het Spaans gaat wel beter. Sommige woorden versta ik en dan kan ik er mijn eigen zin van maken. Maar het praten blijft nu nog een probleem. Maar daarom ben ik hier, om te leren. In de avond zijn we met school uit geweest. Gratis toegang, gratis drinken. Kortom een avond om niet te vergeten.

Donderdag 6 feb 2014

Laat naar bed en vroeg opstaan. De mensen van school inclusief mijzelf waren erg moe. Maar ach zelfs de leraar was moe en had volgens mij ook een kater. Maar ik mag Luis (leraar) wel. Het mooie aan zijn lessen is dat we niet de hele dag in het werkboek werken. We hebben ook vaak een discussie, of praten we over de landen waar we vandaag komen. Naast de lessen proberen Felix en ik in het Spaans te praten, maar meestal gaan we snel over in Engels. Felix en ik hebben heerlijk in een markt geluncht. Met veel handgebaren en een beetje Spaans komen we er wel. In de avond was ik erg moe en ben ik vroeg gaan slapen.

Vrijdag 7 feb 2014

De laatste schooldag en de eerste week Spaans zit er alweer op. Van de lessen begin ik steeds meer te begrijpen. Ook de opzet van het werkboek snap ik nu. Na schooltijd ben ik gaan lunchen met Braziliaanse vrienden. In de vroege avond ben ik terug naar school gegaan. Daar hebben we op het dakterras gezeten, gepraat, gedronken en tafeltennis gespeeld. Rond 23.00 uur zijn we naar een discotheek gegaan. Het Spaanse uitgaansleven is erg anders dan in Australië en Nieuw Zeeland. Het dansen en de muziek is erg Latin. Maar ik probeer een beetje op de muziek te dansen. En anders helpt een Braziliaanse me wel.

Zaterdag 8 feb 2014

05.00 uur slapen, 07.00 uur opstaan. Ik ga als activiteit hikken in de Andes. Helaas, ik was er op tijd maar niemand was er, dus ben ik terug gegaan naar huis. Daar heb ik nog verder geslapen. En verder helemaal niets gedaan!

Zondag 9 feb 2014

Lekker uitgeslapen. Ik moest mijn slaap immers wel inhalen. In de middag ben ik naar het hoogste punt van Santiago gelopen. Op de top van deze berg staat een enorm standbeeld van San Chritobel. Het was zeker de moeite waard. Het uitzicht over de hele stad kon je zien. In de avond heb ik lekker in een gebied 'Bellavista' gegeten.

Maandag 10 feb 2014

De laatste schoolweek is van start gegaan. Op school vertelde ze me dat als ik 10 min langer had gewacht, op zaterdag, dat ik mee zou gaan hikken. Ach deze zaterdag weer een kans. Verder ziet de klas er hetzelfde uit. Alleen Fabian is er niet meer bij dus zijn we nog maar met 2 studenten. Felix en ik hebben nog lekker geluncht en in de avond hebben we weer met school gezellig gepraat onder het genot van een drankje.

  • 12 Februari 2014 - 16:05

    Claudia Sabine:

    dat lijkt mij een leuke mix van school, gezelligheid en dingen ervaren. Of niet? En snuffelen aan een andere cultuur. Hoezo op tijd?!? Geniet ervan.
    Claudia Sabine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

maurits

Actief sinds 23 Sept. 2013
Verslag gelezen: 304
Totaal aantal bezoekers 22773

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2013 - 18 Juli 2014

Wereldreis 2013-2014

Landen bezocht: