weekupdate 30 - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van maurits velpen - WaarBenJij.nu weekupdate 30 - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van maurits velpen - WaarBenJij.nu

weekupdate 30

Blijf op de hoogte en volg maurits

29 April 2014 | Colombia, Cartagena

Dinsdag 22 apr 2014

In de morgen ben ik met de bus verder gegaan naar Tulcan. De reis was een uurtje of 2. Toen ik aankwam heb ik de keuze moeten maken of ik hier blijf of ik verder naar Colombia ga. Het werd het laatste. Een taxi heeft me naar de grens gebracht en van de grens heeft een andere taxi me naar de dichtsbijzijnde terminal gebracht, waar ik de bus naar Pasto genomen heb. Daar ben ik rond een uur of 6 aangekomen. ik heb dichtbij de geslapen want morgen gaat om 04.00 uur mijn bus naar Cali. Ik heb dus niet veel van Pasto gezien maar dat vind ik niet erg.

Woensdag 23 apr 2014

Vroeg in de morgen ben ik met de bus naar Cali gegaan. Geen super interessante reis. Laat in de middag ben ik daar aangekomen en heb me naar het hostel laten brengen. Daar heb ik bij aankomst Real - Bayern gekeken! En in de avond heb ik in het hostel gegeten en ik ben een beetje bijtijds gaan slapen.

Donderdag 24 apr 2014

Ik heb besloten om naar de dierentuin te gaan. Heb ik gewoon even zin in. Plus het is hier de grootste dierentuin van Colombia. Dus in de morgen met de bus naar de dierentuin. Net zoals in Sydney hebben ze hier ook weer andere dieren dan in Nederland. Meer tropische dieren, van reptielen tot vogels. Ik was ook een van de weinige die de dierentuin ging bezoeken, maar dat is wel lekker. Toen ik uitgekeken was ben ik naar het centrale plaza gegaan. Daar heb ik lekker rondgekeken en nog even van Cali genoten. In de avond ben ik met een Iers meisje uit eten geweest. En we zijn geëindigd op een dakterras waar je een groot gedeelte van de stad kon zien. Een heerlijke combinatie, zo´n uitzicht en een Colombiaans pilsje!

Vrijdag 25 apr 2014

De morgen verliep rustig. Totdat ik naar mijn was liep om te voelen of het droog is. Tot mijn grote schrik voelde ik ook iets hards in mijn broekzak. Ben ik vergeten om mijn paspoort uit mijn broek te halen, dus die is gewassen. Bijna al mijn stempels zijn weg. Maar tot mijn blijdschap is de stempel van Colombia nog perfect te zien. Ik heb begin van de middag een taxi naar de terminal genomen om verder naar Medellin te gaan. Bij aankomst kon ik meteen een bus in en dan 9 uur wachten en zitten tot Medellin. Bij aankomst ben ik naar het hostel gegaan en heb ook nog even snel iets gegeten voordat ik ging slapen.

Zaterdag 26 apr 2014

Ik heb in de morgen ontbijt bij de supermarkt gehaald. Ook heb ik me laten informeren over een busreis naar Cartagena. De receptioniste zei dat het goedkoper en veel sneller is met het vliegtuig dan met de bus. Bij de supermarkt hebben ze een office met vliegtickets. Ik heb me daar laten informeren en heb een ticket voor maandag gekocht. Op de terugweg begon het te regenen en het is niet meer opgehouden. Ik heb met 2 andere jongens heb ik 4 wedstrijden NBA gekeken. Dat was ook super leuk en gezellig. In de avond heb ik heerlijk hotdogs gemaakt voor bij de wedstrijden.

Zondag 27 apr 2014

In de morgen heb ik rustig aan ontbeten en een beetje door het stadsgedeelte, waar we zitten, gelopen. En ook in de middag heeft het weer geregent. NIet echt bepaald heel relax zo´n regenseizoen. Dus weer NBA gekeken! Toch vind ik deze dagen wel lekker. Ben toch een beetje moe van het reizen dus kan nu even lekker tot rust komen. In de avond had het hostel een BBQ georganiseerd maar niemand had zich opgegeven. Dus heb ik met 3 andere onze eigen BBQ gedaan. Echt een perfect idee. Heerlijk vlees, salade en geroosterde aardappels.

Maandag 28 apr 2014

Na het ontbijt ben ik naar de supermarkt gegaan om lunch te kopen. Ik ga vliegen naar Cartagena en heb het idee om met het openbaar vervoer naar het vliegveld te gaan. Later bleek dat 3 andere dezelfde vlucht hebben. Toen ben ik met Dom naar de stad gegaan om een beetje daar rond te kijken. Medellin is de typische non-toeristsche stad. Weining toeristen en veel straatverkopers. Er wordt van alles aangeboden, cocaine, lotterijen, fruit noem het maar op. We moesten al vrij vroeg terug voor mijn taxi. En later zat ik in het vliegtuig. Een uur later stapte ik de vochtige vlucht van Cartagena in. In de avond vroeg een meisje wat ik ging doen. Ik moest nog eten en zij heeft me de stad een beetje laten zien en heb daar heerlijk vis gegeten. Later hebben we lekker rustig op het strand gezeten en gepraat. Bij terugkomst hebben we the hobbit 2 gekeken en lekker naar bed gegaan.

  • 30 April 2014 - 16:14

    Claudia Sabine:

    Maurits, nu heb je bijna alle vormen en mogelijkheden van vervoer gehad. Ik mis nog paard, ezel en koets. Straks op de boot! Ik ben benieuwd welke plannen je erna ontwikkeld. Hou je taai. Groet van ons allen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

maurits

Actief sinds 23 Sept. 2013
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 22758

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2013 - 18 Juli 2014

Wereldreis 2013-2014

Landen bezocht: