Weekupdate 31 - Reisverslag uit Coveñas, Colombia van maurits velpen - WaarBenJij.nu Weekupdate 31 - Reisverslag uit Coveñas, Colombia van maurits velpen - WaarBenJij.nu

Weekupdate 31

Blijf op de hoogte en volg maurits

06 Mei 2014 | Colombia, Coveñas

Dinsdag 29 apr 2014

In de morgen heb ik met Laidy ontbijt bij de supermarkt gehaald. Dat hebben we in het hostel opgegeten en hebben we gepraat om elkaar beter te leren kennen. Dat hebben we zo'n beetje tot lunchtijd gedaan en hebben we lunch gehaald. Bij terugkomst heb ik CL gekeken. Toen de wedstrijd afgelopen was hebben we siësta gehouden. Het is overigens veel te warm om iets overdag te doen. In de avond werd er in de keuken heerlijk zelfgemaakte pasta gemaakt. Daar heb ik zeker van genoten en toen het genoeg afgekoeld was ben ik lekker m'n bedje ingekropen.

Woensdag 30 apr 2014

Aangezien het erg licht is in de kamer word ik elke dag vroeg wakker, zo ook vandaag. Het was ook de combinatie met trek dat ik vroeg wakker werd. Toen ik in de keuken kwam was de yoghurt op dus moest ik nieuwe gaan halen. Na het ontbijt ben ik naar het oude stadsgedeelte gegaan om foto's te maken. Cartagena heeft een bijzondere stijl als het om huizen gaat. Super mooie balkons met bloemen steelt meteen je aandacht. Verder lijkt alles op elkaar dus ik was op een gegeven moment verdwaald. Toen ik de terugweg gevonden had hebben Laidy en ik lunch gemaakt, zelfgemaakte sandwiches met tomaat en kaas. Dat heb ik in de rust van de CL opgegeten. Na de wedstrijd was het weer tijd voor een siësta. Ook heb ik mijn boot geregeld als vervoer naar Panama. Deze gaat zaterdag vertrekken. In de avond heb ik de beste pizza tot nu toe gegeten. Ook ben ik laat gaan slapen want het was lekker koel buiten.

Donderdag 1 mei 2014

In de morgen heb ik weer ontbijt moeten halen aangezien iemand de mijne gegeten heeft. Verder zijn de dagen hier te warm om overdag iets te doen. Het jammere is dat ik in een klein hostel zit waardoor je in een groep moet passen. En aangezien ik daar net buiten val, vanwege mijn Spaans en ritme, is het moeilijk contact maken. Maar ik overleef het wel. In het begin van de avond ben ik naar 'old town' gegaan op zoek naar eten. Uiteindelijk ben ik bij een plaza dichtbij het hostel gekomen. Ik heb hier iets gegeten met kip, vlees, sla en nog wat dingen. Geen idee hoe het heet. De plaza was vol met artiesten en kinderen die aan het spelen zijn. Super leuk dit zo te zien.

Vrijdag 2 mei 2014

In de morgen was weer mijn ontbijt weg!! Dus geen muesli of dingen in de koelkast meer. Verder was het een rustig dagje. Veel de schaduw of de koelte opgezocht. Ik noem het een luilakken dagje. Rond 19.00 uur ben ik naar een ander hostel gegaan voor een briefing over de bootreis naar Panama. De kapitein begon meteen met het nieuws dat we niet vanuit Cartagena vertrekken maar dat we dinsdag vanuit Tolu vertrekken. Dat komt omdat er een nieuwe havenmeester is en die geeft geen toestemming om Cartagena met de boot te verlaten. Dit gebeurt eens in de zoveel tijd. Er is de keuze om of dinsdag met de boot te gaan of je geld terug. Ik kies voor het eerste. Ik heb me zolang op deze trip verheugd dus ik ga ook! Verder komen we morgen weer samen om de details te bespreken. Ik heb bij de plaza, van gister, de grootste hamburger ooit gegeten. Dat ding was te groot om een normale hap uit te nemen. Maar heerlijk was ie zeker!!

Zaterdag 3 mei 2014

In de morgen was het een beetje chillen en in de middag had ik weer een briefing met de kapitein. In plaats van de we van Tolu vertrekken, vertrekken we van Coveña. De keuze is om of morgen zelf te gaan of maandag vroeg met een busje daarheen. Ik verblijf nog een paar nachten in Cartagena, puur omdat ik het een geweldige stad vind. Verder blijft de bootreis erg vaag en de groep heeft veel vragen. Verder heb ik nog veel gechilld en in de avond ben ik een beetje rond gaan kijken. Ik heb nog een drankje gedaan bij het werk van Laidy en ben ver na middernacht gaan slapen!!

Zondag 4 mei 2014

Lekker uit kunnen slapen deze keer. En alles op mijn gemak gedaan. Rond de middag wilde ik naar het andere hostel gaan om te vragen hoe laat de bus vertrekt. Maar dat wisten ze niet en ik moest over een uurtje terug komen. Ik ben toen naar old town gegaan en heb op de stadsmuur heerlijk naar de stilte van de oceaan geluisterd. Terug in het hostel zeiden ze dat de bus om 05.00 uur vertrekt. Dus in de avond heb ik heerlijk pizza gegeten en dus ook vroeg naar bed. Morgen vroeg opstaan met veel vragen.

Maandag 5 mei 2014

Om 05.00 uur gingen we, de groep, met de bus richting Coveña. Na 3 uurtjes rijden werden we gedropt bij het hostel. We hebben daar de kamers ingedeeld en dan maar bedenken wat we gaan doen. Ik ben met 5 andere langs het strand gelopen op zoek naar een plek voor ontbijt. We kwam uiteindelijk aan bij een lokaal restaurantje genaamd Rosies. Ze had niet echt ontbijt of sap maar 'dat maakte ze wel'. Dus eten gekocht bij andere winkels. Maar lekker was het zeker. Toen we terug kwamen gingen we de zee in. Het water is zo warm, bijna net zo warm als bij de hot springs. Ook ben ik naar de supermarkt gegaan met de taxi. Alleen de taxi's hier zijn motors. Dus achterop (zonder bescherming) naar de supermarkt. Bier en snacks gehaald voor de trip en weer terug met de motor. In de avond gingen we weer naar Rosies voor het avondeten. Ze had niet echt avondeten maar 'dat maakt ze wel'. Geweldige dag heb ik beleefd!!

  • 06 Mei 2014 - 21:53

    Gerda Schregardus:

    dat is echte ondernemersgeest!
    veel plezier op de bootreis.

  • 07 Mei 2014 - 14:01

    Theo Land:

    Je hebt het ritme lekker te pakken. Niet druk maken, go with the flow.
    Je bent langzamerhand een echte wereldreiziger.
    Geniet ervan.

    Groet Theo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

maurits

Actief sinds 23 Sept. 2013
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 22719

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2013 - 18 Juli 2014

Wereldreis 2013-2014

Landen bezocht: