weekupdate 12 - Reisverslag uit Waitomo Caves, Nieuw Zeeland van maurits velpen - WaarBenJij.nu weekupdate 12 - Reisverslag uit Waitomo Caves, Nieuw Zeeland van maurits velpen - WaarBenJij.nu

weekupdate 12

Blijf op de hoogte en volg maurits

24 December 2013 | Nieuw Zeeland, Waitomo Caves

Dinsdag 17 dec 2013

De stenen moeten nu de perken opvullen. dit valt niet mee om de stenen er in te krijgen. Aangezien een kuub stenen nog niet genoeg is moet Onno nog meer halen zodat ik morgen verder kan.
In de avond heeft Onno me uitgenodigd om mee te gaan naar the hobbit. En natuurlijk ga ik mee. Wat een gave film, zeker de moeite waard om te kijken.

Woensdag 18 dec 2013

Ook de laatste stenen liggen in het perk. In het andere perk heb ik het wheatmet geknipt en gelegd om vervolgens ook met stenen te vullen.
Ook heb ik al een deel van het deck geschilderd met structuur verf.
In de avond heb ik zoals gewoonlijk op de bank gezeten en tv gekeken.

Donderdag 19 dec 2013

Ik heb geprobeerd het laatste perk vrij te maken van het berk. Maar aangezien dat een heel oerwoud is heb ik de missie gestaakt. Onno moet mij even vertellen wat er weg geknipt moet worden. Om de tijd te vullen heb ik het hele structuur van het dek geschilderd en binnen het huis gestofzuigd. Je raad nooit wat ik in de avond gedaan heb.... juist tv gekeken.

Vrijdag 20 dec 2013

Gelukkig hoef ik niet al het berk eruit te halen want er komen toch stenen op en er zit een heuvel in het perk. De wheatmet neerleggen is ook niet makkelijk omdat er veel bomen en struiken staan. Uiteindelijk heb ik een deel van de stenen ook al neer kunnen leggen. In de avond heb ik tv gekeken. Alles in NZ ligt de komende 2 weken stil vanwege de vakantie.

Zaterdag 21 dec 2013

De laatste dag werken voor Onno. Eerst heb ik alle stenen in het perk gegooid en vervolgens heb ik een rondje gefietst.
Toen ik terug kwam heb ik Onno geholpen met een onderdeel te plaatsen in de Lotus. In de namiddag hebben we er nog mee gereden naar de stad om daar vervolgens de vakantie in te luiden.
In de avond hebben we lekker paella gegeten.

Zondag 22 dec 2013

Het is dan zover: Maaike komt naar NZ!
Bij het weerzien merkte je gelijk hoe erg het gemis is geweest. Na een tijdje bijgepraat te hebben zijn we gaan lopen naar het ophaalpunt van de camper. Bij aankomst bleek dat onze camper in de fik is gegaan en dat er geen reserve waren. Uiteindelijk, na veel gebeld, heeft de receptioniste een bedrijf gevonden die een camper over hadden. Pffff.... wat een gezeik, nu al!
We zijn dus ook gelijk gaan rijden naar Reglan. Mooi rustig plaatsje aan de westkust. Bij aankomst hebben we eerst boodschappen gedaan en lekker gekookt. In de avond.... mag je zelf invullen!

Maandag 23 dec 2013

Na vroeg wakker worden zijn we naar Hammilton gereden. Daar hebben we een een klein meertje bezocht en zijn we later naar Otoronga gereden daar hebben we een birdhouse bezocht en daar hebben we het nationale symbool van NZ gezien: de kiwi.
Daarna zijn we naar een natural bridge gegaan. later zijn we naar een giga waterval gegaan. Op de terug weg hebben we onze camper in Waitomo geparkeerd. Daar hebben we ook de nacht door gebracht.

  • 24 December 2013 - 08:16

    Tineke:

    Na al dat harde werken is het goed genieten. Het was al leuk om jouw verslagen te lezen, maar nu ben ik nog nieuwsgieriger. Wat blijf je dat trouw doen. Jullie hebben in twee dagen al veel gezien. Fijn dat het probleem met de camper snel opgelost is. Geniet nog van al het moois dat jullie gaan zien, maar vooral van elkaar. Liefs Tineke

  • 24 December 2013 - 10:26

    Theo Land:

    Super dat jullie nu lekker twee weken samen op reis zijn.
    Geniet ervan en fijne zonnige feestdagen.

    Theo

  • 24 December 2013 - 10:27

    Robin:

    Jaaaa! Wat leuk om het reisverslag nu van jullie samen te lezen!
    Jammer van de start, maar Maaike kan SUPER GOED Engels, heeft ze wel naar de toilet- papier gevraagd? Hihi! En ik denk dat ik die avond wel in kan vullen!

    Maak er samen een topvakantie van en heeeeele fijne kerstdagen!
    Geniet van elkaar! Vergeet niet champagne te drinken op mij he!?

    Liefs,
    Banaan(-;

  • 24 December 2013 - 11:38

    Irma:

    Eigenlijk zegt de foto al genoeg..., maar toch leuk om ook te lezen wat je zoal meemaakt. Je kunt waarschijnlijk nu een spa al beter vasthouden dan je tennisracket :-) Lekker gebikkeld de laatste week en nu heerlijk samen genieten van dat prachtige land. Dat wordt een bijzondere kerst voor jullie; maak er een mooi feest van, heb het goed!!
    Liefs voor jullie beiden xxx

  • 27 December 2013 - 13:44

    Dea:

    Wat later dan anders ,maar reageer weer graag wat een verhaal fijn hoor en nu samen genieten !!!!!!!!!
    Gaan jullie ook olie bollen bakken in de camper ............... brandblussser in de buurt
    Liefs van ons
    Dea

  • 30 December 2013 - 17:07

    Andreas:

    Hallo Maurits,
    Euch beiden in Downunder einen guten Rutsch ins neue Jahr (passiert ja viel früher als bei uns!) und noch ein paar schöne Tage zusammen! Andreas + Gaby

  • 01 Januari 2014 - 20:02

    Paula:

    Hoi neef,

    GELUKKIG NIEUWJAAR!
    Vandaag weer jouw verslagen gelezen, jaloersmakend

  • 01 Januari 2014 - 20:07

    Paula:

    Hoi neef,
    GELUKKiG NIEUWJAAR,
    Vandaag weer jouw verslagen gelezen, jaloersmakend

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

maurits

Actief sinds 23 Sept. 2013
Verslag gelezen: 340
Totaal aantal bezoekers 22767

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2013 - 18 Juli 2014

Wereldreis 2013-2014

Landen bezocht: